| کد خبر: 254578 |

کاهش جان باختگان تصادفات رانندگی در تهران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه ۴۸۶ نقطه تصادف در تهران رفع خطر شده است، گفت: ۱۹۶ محل که دارای گره ترافیکی بودند هم اصلاح شد.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه ۴۸۶ نقطه تصادف در تهران رفع خطر شده است، گفت: ۱۹۶ محل که دارای گره ترافیکی بودند هم اصلاح شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سردار محمد حسین حمیدی؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در پنج سال گذشته یعنی از سال 1397 تا 1401 در تهران یک رکورد کاهشی در جان باختگان تصادفات داشتیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته 541 نفر جان خود را در تصادفات رانندگی در شهر تهران از دست دادند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آموزش موتورسیکلت سواران گفت: 75 هزار نفر موتورسیکلت سوار در سال گذشته به کمک طرح موتوریار آموزش دیدند و 55 دستگاه موتورسیکلت سنگین را توقیف کردیم که این اتفاقات منجر به کاهش 6 درصدی سهم موتورسواران در تصادفات شد.

حمیدی گفت: 486 نقطه حادثه خیز و پُرتصادف در شهر تهران رفع خطر شد و ایرادات هندسی 196 محل که گره ترافیکی ایجاد می کردند را نیز برطرف کردیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به طرح ساماندهی جرثقیل ها گفت: 60 درصد نارضایتی ها در مورد جرثقیل ها کاهش یافته است البته هنوز اقدامات پلیس راهور در زمینه ساماندهی جرثقیل ها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه 19 درصد تماس با 110 برای اعلام تصادفات افزایش داشته است، گفت: شاهد کاهش متوفیان حوادث رانندگی در 5 سال متوالی بوده ایم .

حمیدی  با اشاره به تمهیدات پلیس راهور تهران بزرگ در شب های قدر و نماز عید فطر گفت: ساماندهی پارک خودروها در کنار مساجد و تکیه گاه ها از تمهیداتی است که پلیس در شب های قدر دارد تا گره ترافیکی ایجاد نشود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت حمل و نقل عمومی برای رساندن مردم به مصلی تهران برای برگزاری نماز عید فطر را در برنامه داریم.

حمیدی گفت: در نوروز امسال نیز شرایط خوبی داشتیم و امسال شهر تهران خلوت بود. در دو سال قبل به دلیل شرایط کرونایی محدودیت سفر داشتیم اما در درون شهرها در نوروز دو سال گذشته شلوغی وجود داشت.

استقرار لیزرگان در 60 نقطه تهران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همکارانمان حدود 60 نقطه را به صورت عملیاتی دوربین های لیزرگان مستقر کردند و حضور فیزیکی موثری داشتند و به صورت میدانی با تخلفات برخورد صورت گرفت.

وی با بیان اینکه نوروز امسال نوروز موفق تری نسبت به سال گذشته بود، گفت: آمار به صورت ثابت و متوالی طی پنج سال شهر تهران کاهش داشته و سه سال می تواند در نوروز کاهشی باشد و اقدامات پلیس راهور تهران می تواند یک الگو باشد.

حمیدی عنوان کرد: حدود هزار نقطه حادثه خیز در شهر تهران داشتیم که حدود 50 درصد برطرف شده و نزدیک 20 کیلومتر نیوجرسی های بتنی در شهر تهران کار شده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.