| کد خبر: 239117 |

◄ گزارش کلاب هاوس تین نیوز / 19 دی ماه

تکلیف هواپیمایی قشم ایر مشخص شد و خلبان حمزه ای به مدیرعاملی این شرکت منصوب شد و کاپیتان قاسمی به احتمال زیاد به ایران ایر خواهد رفت.

تین نیوز

در تاریخ 19 دی ماه امسال، در  کلاب هاوس تین نیوز جلسه ای با محوریت صنعت حمل و نقل (هوایی، دریایی، زمینی، ریلی) برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، در این جلسه موضوع  ساخت خودروی برقی و هواپیما در شرکت مپنا مطرح و عنوان شد:

- در موضوع هواپیما، چند شرکت بزرگ در دنیا وجود دارد. مثل بویینگ ، ایرباس. ایرباس توانست هم سرمایه را هم بازار را share کند.

- کشورهایی مثل فرانسه، انگلیس، آلمان، اسپانیا و ایتالیا شبکه ایرباس را درست کردند. به نظر می رسد ما بازار لازم را برای ساخت هواپیما نداریم. با فرض اینکه شرکت مپنا هواپیما بسازد چه کسی می خواهد بخرد؟ حتی بازار داخلی هم استقبال چندانی نخوهد کرد. مسئله بعد، مسئله مجوزهای ایمنی بین المللی است که برای اخد این مجوزها موانع و مشکلات زیادی پیش رو است.

- ساخت خودروهای برقی در شرکت مپنا خیلی وقت است کلید خورده که امیدواریم نتیجه مناسبی به دست آید. دو بحث جدی در موضوع خودروهای برقی وجود دارد یکی بحث باتری خودروهاست و دیگری بحث بازار. چطور می توان با شرکت هایی که این محصولات را می سازند رقابت کرد؟ حتی در صنعت خودروهای غیر برقی در کشور ما، سهم خودروهای مونتاژی در حال افزایش است. رقابت سختی در دنیا برای تولید خودروهای برقی در جریان است. حتی در نمودارهای برنامه های تولید خودرو، تولید خودروهای برقی از خودروهای غیربرقی بسیار بیشتر است.

یکی دیگر از موضوعات مطرح شده تعیین مورد عامل شرکت هواپیمایی قشم ایر بود که عنوان شد:

-تکلیف هواپیمایی قشم ایر مشخص شد و خلبان حمزه ای به مدیرعاملی این شرکت منصوب شد و کاپیتان قاسمی به احتمال زیاد به ایران ایر خواهد رفت.

- کمبود نیروی متخصص در شرکت فرودگاه ها وجود دارد.

در بخش دریایی عنوان شد:

- کرایه حمل و نقل دریایی به شدت بالا رفته است و این روند ادامه دارد. و دو دلیل برای این موضوع وجود دارد، یکی تحریم خارجی و دیگری خود تحریمی داخلی. گاهی خودتحریمی بسیار سخت‌تر از تحریم خارجی است. به تازگی انجمن کشتیرانی بخشنامه ای ارائه کرده و هزینه جدیدی  به عنوان هزینه کارگذاری،  هزینه THC و دو تا سه درصد هزینه اضافه کرده است. این تعرفه قانونی وضع نشده و از طریق مجاری ذی صلاح تایید نشده است. این موضوع باعث اصطکاک بین صاحبان کالا و شرکت های حمل و نقل و کشتیرانی شده است.

در مورد حوزه ریلی عنوان شد:

در حوزه حمل و نقل ریلی  یک انتصاب در راه آهن صورت گرفت و نورالله بیرانوند از معاونت تامین سرمایه راه‌آهن رفت و داوود طالبی جایگزین ایشان شد.

در حوزه جاده ای تاکید شد:

تونل 25 کیلومتری بین آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان در حال زیرسازی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.