| کد خبر: 200552 |

یک راننده:

◄ سهمیه سوخت سواری‌های کرایه بین شهری کافی نیست

مقدار سوخت مورد نیاز خودروهای سواری کرایه 1500 لیتر در ماه بوده و بدیهی است سهمیه 750 لیتری تخصیص یافته به هیچ عنوان جوابگوی فعالیت آنان نیست و موجب افزایش کرایه و تشتت بین راننده و مسافر خواهد شد.

تین نیوز

یک راننده فعال در بخش سواری‌های کرایه برون‌شهری سهمیه بنزین اختصاص یافته به این خودروها را ناکافی دانست.

به گزارش تین نیوز، این راننده که نامش در تین نیوز محفوظ است، بیان کرد: مقدار سوخت مورد نیاز خودروهای سواری کرایه 1500 لیتر در ماه بوده و بدیهی است سهمیه 750 لیتری تخصیص یافته به هیچ عنوان جوابگوی فعالیت آنان نیست و موجب افزایش کرایه و تشتت بین راننده و مسافر خواهد شد.

وی گفت: مبلغی که راننده خودروی سواری کرایه تاکنون طی یک ماه برای سوخت پرداخت می‌کرد یک میلیون و 500 هزار تومان بود که با در نظر گرفتن شرایط جدید و مقدار سهمیه تخصیص یافته این مبلغ با افزایش بیش از صد درصدی به سه میلیون و 375 هزار تومان افزایش خواهد یافت و مسلماً ادامه کار با این شرایط و بدون افزایش کرایه برای راننده امکان پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: سازمان راهداری اعلام کرده بعد از 2 ماه با در نظر گرفتن مقدار پیمایش خودرو، مقدار سوخت لازم را بر این اساس به هر خودرویی تخصیص خواهد داد که اگر این عمل انجام  شود وحتی تمام مقدار سوخت  لازم یک خودرودر اختیار آن قرار گیرد بازهم مبلغی در حدود  750  هزار تومان از درآمد راننده نسبت به قبل کاهش خواهد یافت که واقعاً این مبلغ در زندگی تک تک افراد این قشر تاثیرگذار خواهد بود.

این راننده افزود: در خصوص تخصیص میزان سوخت براساس پیمایش می‌توان خوش‌بین بود که طرح خوبی باشد به‌شرط این‌که درست و اصولی اجرا شده و حق رانندگان فعال  وحرفه‌ای ضایع  نشود.

وی با تاکید بر این‌که برای اجرای این طرح هیچ نیازی به ابزار اضافی نیست، ادامه داد: سازمان راهداری براساس صورت وضعیت‌های صادر شده برای هر خودرو  به‌راحتی تمام می‌تواند میزان پیمایش یک خودروی سواری عمومی را در پایان هر ماه استخراج و مقدار سوخت لازم را برای آن در نظر گیرد.

این فعال حمل و نقلی بیان کرد: بر این اساس طرح و نصب هر نوع دستگاهی برای سواری کرایه نوعی سودجویی و فرصت‌طلبی محسوب می‌شود که رانندگان سواری کرایه که از محل افزایش نرخ سوخت و لوازم یدکی و.‌‌‌‌... به اندازه کافی متضرر شده‌اند، تن به چنین هزینه‌هایی نخواهند داد و این عمل را نوعی ناراضی‌تراشی،  تلقی خواهند نمود.

وی  پیشنهاد داد: اولاً سهمیه کامل بین ۱۲۰۰ تا 1500 لیتری برای ناوگان فعال خودروی سواری کرایه بیابانی و خودروهای فرودگاهی تحت هر شرایطی در نظر گرفته شود و ثانیاً برای جبران کاهش درآمد راننده با در نظر گرفتن سهمیه کامل سوخت، یا باید حداقل 10 درصد به نرخ کرایه افزوده شود و یا دولت جهت جلوگیری از افزایش نرخ‌ها، کمکی تحت عنوان یارانه سوخت به رانندگان ناوگان سواری کرایه درنظر گرفته و ماهانه به آنان پرداخت نماید.

این راننده خاطرنشان کرد: البته این کمک‌ها در اشکال دیگر هم  می‌تواند قابلیت اجرایی داشته باشد، به‌عنوان مثال در مورد حق بیمه رانندگان که امسال به‌طور جهشی افزایش داشته و پرداخت آن، کار را برای آنان بسیار سخت نموده است، دولت می‌تواند برای جبران زیان رانندگان این بخش، درصد مشخصی از حق بیمه آنان را متقبل شده و پرداختی آنان را کاهش دهد.

او افزود: بیش از یک‌سال است که یارانه بیمه رانندگانی که تازه به ناوگان حمل ونقل می پیوندند حذف شده و یک راننده حرفه‌ای ناوگان عمومی باید حق بیمه خود را که مبلغی حدود 500 تا 635 هزار تومان است آزاد پرداخت کند، انتظار است دولت از محل درآمد حاصل از افزایش نرخ سوخت، یارانه بیمه رانندگان را به آنها برگرداند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مرتضی 0 0

    سلام از شما تشکر میکنم بابت منعکس کردن مشکلات رانندگان خواستم بگم واقعا مبلغ بیمه رانندگان جدید خیلی زیاد و فشار مضاعفی به ما میاد من چند بار به بیمه مراجعه کردم و در جوابم گفتن تعداد زیاد کسانی هستن که دارن از بیمه رانندگان استفاده میکنن ولی شغل دیگری دارن. چرا ما باید چوب این افراد حرام خور رو بخوریم و بیمه رو بدون اختصاص یارانه دولت پرداخت کنیم یعنی دولت نمیتون این افرادی رو که شغل راننده ندارن یا فعالیت رانندگی نمیکنن رو پیدا کن تا در حق رانندگان واقعی اجحاف نشه؟ یکی دیگ از مشکلات ما رانندگان سواری کرایه فعالیت زیاد مسافرکشهای شخصی و عدم برخورد با آنها است علی الخصوص میدان 72 تن قم لطفا رسیدگی کنید ممنون.