| کد خبر: 245103 |

◄ افتتاح ۵۲ کیلومتر بزرگراه در اردبیل طی هفته آینده

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۵۲ کیلومتر بزرگراه در مناطق مختلف استان اردبیل هفته آینده افتتاح خواهد شد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۵۲ کیلومتر بزرگراه در مناطق مختلف استان اردبیل هفته آینده افتتاح خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، محبوب حیدری روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل به اولویت توسعه بزرگراه‌ها و تولید مسکن در قالب نهضت ملی اشاره کرد و گفت: هفته آینده همزمان با سفر معاون رئیس جمهور افتتاح ۵۲ کیلومتر بزرگراه به ارزش ۹۸۰ میلیارد تومان را شاهد خواهیم بود.

وی با قدردانی از همراهی مسئولان در تکمیل و بهره‌برداری از این بزرگراه‌ها اظهار کرد: با افتتاح این بزرگراه‌ها در کنار تسهیل در عبور و مرور و تردد هموطنان، شاهد کاهش مصرف سوخت و کم شدن زمان سفر به مناطق مختلف خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد:‌ در حال حاضر هر کیلومتر احداث بزرگراه در مسیرهای مسطح و دشت ۲۵ میلیارد تومان و با پل‌های خاص و تونل‌ها هر کیلومتر ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه بر می‌دارد و قطعا توسعه بزرگراه‌ها به تأمین منابع مالی سنگین نیاز دارد.

حیدری افزود: برای توسعه بزرگراه‌های استان ۱۸ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که در مناطق مختلف استان احداث این بزرگراه‌ها را با کیفیت مناسب شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته ۲ محور استان شامل سربند و مشگین‌شهر و محور سه راهی رضی – امیرکندی، گرمی به بیله‌سوار از ردیف ملی برخوردار شدند تا شاهد اجرایی شدن این پروژه‌ها با ردیف ملی باشیم.

حیدری اضافه کرد: تمام راه‌های شریانی استان از ردیف اعتباری ملی برخوردار است و سعی ما بر این است تا سرعت اجرای این پروژه‌ها را با کیفیت و مطلوبیت خاص شاهد باشیم.

تحویل ۵۴۰ واحد مسکن در سالجاری

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به فعالیت‌های انجام شده در حوزه مسکن به ویژه ثبت‌نام متقاضیان در قالب نهضت ملی مسکن اشاره کرد و ادامه داد: ۹۳ هزار و ۴۹۲ نفر در سال گذشته در ثبت‌نامی مرحله اولیه اطلاعات خود را در سامانه وارد کرده بودند که مرحله جدید ثبت‌نامی‌ها نیز از ۱۵ تیرماه شروع شده است.

وی به متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن به تعداد ۳۴ هزار نفر اشاره کرد و گفت: هشت هزار نفر از این تعداد افتتاح حساب کرده و در شهرستان‌های مختلف با تأمین زمین ساخت واحدها با همراهی بنیاد مسکن آغاز شده است.

حیدری با بیان اینکه تا یک ماه آینده به صورت نهایی زمین مورد نیاز در اردبیل برای ساخت نهضت ملی انجام خواهد شد، تصریح کرد: قول می دهیم تا در مردادماه در این زمینه تعیین تکلیف نهایی را انجام داده و در بهترین نقطه شهر اردبیل زمین برای احداث مسکن تأمین شود.

وی به قرارداد مشارکتی امضا شده با ۹۸۹ نفر در قالب نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: برای ۲ هزار و ۸۸ واحد پروانه ساختمانی صادر شده است.

حیدری از تحویل ۵۴۰ واحد مسکن خبر داد و اظهار کرد: در قالب پروژه‌های مشارکتی با همکاری بنیاد مسکن، سپاه و ستاد اجرایی امام ساخت واحدهای مسکونی در حال انجام است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قرار است برای تأمین منابع مالی ۳۵۰ میلیون تومان در مرکز استان، ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات در سایر شهرستان‌ها پرداخت شود که به ازای ساخت واحدها با تکنولوژی نوین تا ۲۰ درصد افزایش پرداخت تسهیلات را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: در گام نخست هفته گذشته ساخت مسکن در مشگین‌شهر کلنگ‌زنی شد تا عملیات اجرایی یک‌هزار و ۳۷۵ واحد را با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین شاهد باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.