| کد خبر: 195127 |

افزایش جذب اعتبارات پروژه سه‌راهی صحرا – گرمی به بیله‌سوار

اعتبارات پروژه جاده سه‌راهی صحرا – گرمی به بیله‌سوار به طول ۱۵۰ کیلومتر در ۲ سال اخیر به میزان ۲۵ برابر افزایش یافته است.

تین نیوز

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اعتبارات پروژه جاده سه‌راهی صحرا – گرمی به بیله‌سوار به طول ۱۵۰ کیلومتر در ۲ سال اخیر به میزان ۲۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محبوب حیدری افزود: مطالعات امکان‌سنجی فاز ۱ و ۲ محور سه‌راهی صحرا – گرمی به بیله‌سوار انجام شده و با پیگیری‌های به عمل آمده کل مسیر به طول ۱۵۰ کیلومتر دارای ردیف ملی است.

وی به اعتبار جاده  سه‌راهی صحرا – گرمی به بیله‌سوار اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۶ اعتبار این پروژه ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بود که با تلاش و پیگیری در سال ۹۷ اعتبار پروژه به ۱۵۰ میلیارد ریال و در سال ۹۸ به ۲۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

 وی درباره عملیات اجرایی سه‌راهی صحرا تا رضی در شهرستان گرمی افزود: باند اول این پروژه تکمیل و به اتمام رسیده و برای احداث باند دوم مجوز برگزاری مناقصه از وزارت راه و شهرسازی اخذ شده است.

حیدری  به فاز دوم اجرای ورودی شهر گرمی اشاره کرد و گفت: عملیات زیرسازی فاز دوم ورودی شهر گرمی به طول پنج کیلومتر تا آخر شهریور به اتمام می‌رسد و آسفالت این مسیر هم با تامین قیر رایگان انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار داشت: محور رضی–امیرکندی در حال حاضر به‌طول هشت کیلومتر به‌صورت چهار خطه احداث و آماده بهره‌برداری است و از سمت گرمی به بیله‌سوار مطالعات احداث باند دوم تمام شده و مجوز برگزاری مناقصه از وزارت راه  و شهرسازی اخذ شده است.

حیدری درباره احداث راه اصلی گردشگری گیلارلو افزود: عملیات اجرایی احداث راه اصلی گردشگری دور دریاچه سد گیلارلو شروع شده است.

استان اردبیل ۱۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهارهزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.