| کد خبر: 265196 |

درخواست ۴۰۰ میلیارد تومان برای بهره برداری باند رفت آزادراه منجیل-رودبار

سرپرست معاونت ساخت و توسعه آزادراه ها گفت: نامه ای به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر درخواست۴۰۰ میلیارد تومان برای بهره برداری باند رفت آزادراه منجیل-رودبار ارسال شده است که در صورت تخصیص تا پایان بهمن ماه زیر بار ترافیکی می رود.

تین نیوز

محمود ملازینل از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی آزادراه منجیل-رودبار خبر داد و گفت: این پروژه به دو قطعه الف و ب تقسیم شده است که قطعه الف ۹۶ درصد و قطعه ب ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای بهره برداری به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ملازینل افزود: در صورت تامین ۴۰۰ میلیارد تومان، باند رفت این مسیر هشت کیلومتری تا پایان بهمن ماه امسال زیر بار می رود و تردد هموطنان برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ به شمال کشور تسهیل می شود.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه آزادراه ها با بیان اینکه «درخواست تامین نیاز ۴۰۰ میلیارد تومانی برای بهره برداری این پروژه به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است» گفت: بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان فقط مربوط به مطالبات این مسیر هشت کیلومتری است.  

ملا زینل با اشاره به دشواری های عملیات اجرایی در آزادراه منجیل-رودبار یادآور شد: به غیر از تملک و آزادسازی زمین های موجود در مسیر ساخت و توسعه این آزادراه، ساخت چهار تونل و شش پل در این مسیر سخت و کوهستانی و حتی عبور ماشین آلات با دشواری های بسیاری همراه بود.

گفتنی است،آزادراه منجیل-رودبار باقی مانده آزادراه قزوین-رشت است که به دلیل شرایط خاص خود با برخورداری از تونل ها و پل های زیاد، به زعم مسئولان یکی از پیچیده ترین و سخت ترین آزادراه های کشور به شمار می رود. همچنین این آزادراه از کنار بافت شهری و بالای رودخانه عبور می کند و به همین دلیل کار در این محور بسیار سخت و دشوار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خب. کم کم بهانه ها شروع شد. اول قرار بود تا بهمن ماه کل پروژه افتتاح بشه. الان پروژه رو الف و ب کردند