| کد خبر: 264224 |

آزادراه منجیل-رودبار بهمن ماه زیر بار ترافیکی می رود

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد: در راستای رفع گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین-رشت و رفاه حال مسافران، آزادراه منجیل-رودبار با رعایت ایمنی کامل در بهمن ماه زیر بار ترافیکی قرار می گیرد و تا خرداد ماه سال 1403 به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد: در راستای رفع گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین-رشت و رفاه حال مسافران، آزادراه منجیل-رودبار با رعایت ایمنی کامل در بهمن ماه زیر بار ترافیکی قرار می گیرد و تا خرداد ماه سال 1403 به بهره برداری می رسد.
به گزارش تین نیوز به نقل از  مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی در بازدید از آزادراه منجیل-رودبار خبر داد: با هدف رفع گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین-رشت ضمن رعایت کامل ایمنی در طول مسیر آزادراه منجیل- رودبار در بهمن ماه سالجاری زیر بار ترافیکی قرار می گیرد و با اتمام عملیات تکمیلی باقیمانده در خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: آزادراه منجیل-رودبار بخشی از کریدور آزادراهی شمال-جنوب و شاهراه حیاتی ارتباط از پایتخت و استان های همجوار به استان گیلان است که بخش اعظم آن در سال های گذشته به بهره برداری رسیده است و با تکمیل 8 کیلومتر حدفاصل منجیل تا رودبار، شاهد کاهش زمان سفر، مصرف سوخت و استهلاک خودرو در این محورخواهیم بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار هزینه شده در آزادراه منجیل-رودبار را یک هزار و 700 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این آزادراه 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به منظور تکمیل بخش های باقیمانده از جمله روشنایی تونل ها، دیواره ها، ترانشه ها و ... 500 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که در صورت تأمین 300 میلیارد تومان این آزادراه تا بهمن ماه زیر بار ترافیکی خواهد رفت.
خادمی در خصوص آخرین وضعیت اجرایی پروژه توضیح داد و گفت: در حال حاضر برنامه ریزی برای نصب هندریل ها، گاردیل ها و...، تامین قیر مورد نیاز و شروع عملیات آسفالت در حال انجام است. پیمانکار عملیات روشنایی آزادراه نیز انتخاب شده است و به زودی کار برق و روشنایی آغاز می شود.
معاون وزیر راه وشهرسازی همچنین از اتمام عملیات ساخت پل ها و تونل های مسیر خبر داد و بیان داشت: بخش اعظم مسیر این پروژه ابنیه فنی است و طول این 8 کیلومتر 1700 متر پل و حدود 3 کیلومتر نیز تونل احداث شده است و رتبه دوم بزرگترین دهانه پل در پروژه های آزادراهی به پل شماره 6 در این محور تعلق دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.