| کد خبر: 261880 |

وزنه سنگین اتوبان اصفهان شیراز در کنار پروژه های ملی ریلی

چندین پروژه ملی ریلی و اتوبان اصفهان شیراز طی روهای آتی افتتاح می شوند.

تین نیوز

مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی به تعدادی از پروژه های قابل افتتاح در حوزه حمل و نقل طی روزهای آتی اشاره کرد و گفت: آزادراه تهران اصفهان، راه آهن همدان سنندج، راه آهن رشت به بندر کاسپین و اتصال ریلی بندرعباس به بندر کاسپین در ماه های آینده افتتاح می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بذرپاش گفت: در حوزه ریلی هم راه آهن همدان - سنندج در مهرماه افتتاح می شود که اتفاق بزرگی برای کردستان است. این پروژه برای افتتاح فقط یک ایستگاه ناقص دارد که به سرعت در حال احداث است.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به بهره برداری از آزادراه ۲۳۰ کیلومتری اصفهان- شیراز در سفر رییس جمهور به استان فارس اظهار کرد: تردد آزمایشی از این آزادراه آغاز شده اما این پروژه در مهرماه به صورت رسمی افتتاح می شود.

وزیر راه وشهرسازی در ادامه از افتتاح پروژه ریلی رشت به بندر کاسپین در آبان ماه خبر داد و گفت: با افتتاح این خط آهن، اتصال ریلی بندرعباس به بندر کاسپین رقم می خورد که در امتداد کریدور شمال جنوب است.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه تا پایان سال هر ماه یک پروژه بزرگ ملی در حوزه زیرساخت های حمل ونقلی به مردم تقدیم  می شود، افزود: مسیر رشت- آستارا هم در دست احداث است.

بذرپاش همچنین از تکمیل پروژه چابهار- زاهدان -یونسی که در نهایت به مشهد و سرخس می رسد خبر داد و گفت: در دو هفته قبل ساخت پروژه بیرجند- یونسی با حضور رییس جمهور آغاز شد، پروژه زاهدان- خاش از قطعه زاهدان -چابهار نیز افتتاح شده و کل این مسیر تا پایان این دولت تکمیل می شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه به پروژه های در دست اقدام در حوزه بنادرو دریانوردی اشاره کرد و گفت: در آستانه عقد قرارداد نهایی بهره برداری بلندمدت شرکت هندی از بندر چابهار هستیم.

وی تاکید کرد: ارزش بهره برداری از بندر چابهار زمانی دوچندان خواهد شد که راه آهن چابهار- زاهدان تکمیل و بار وارد این منطقه شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.