| کد خبر: 229369 |

معاون رییس جمهوری و وزیر راه از آزاده تهران‌-‌شمال بازدید کردند

محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه وزیر راه و شهرسازی عصر روز جمعه از قطعه دوم آزاد راه تهران‌-‌شمال بازدید کرد.

تین نیوز

محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه وزیر راه و شهرسازی عصر روز جمعه از قطعه دوم آزاد راه تهران‌-‌شمال بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، در این بازدید که سیدپرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان و مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، نوبخت و محمد اسلامی را همراه می کردند ، بر ضرورت اتمام سریع‌تر این پروژه تاکید شد. ‎

بر اساس اعلام وزارت مسکن و شهرسازی قرار است یک باند از قطعه دوم آزادراه تهران – شمال در  سال جاری افتتاح شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور پیش از این دی ماه سال ۹۹ هم از روند پیشرفت کار در قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال بازدید و اعلام کرده بود که ساخت آزاد راه سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نوبخت در آن زمان با اعلام این که دولت از تیر تا دی ماه ۹۹ بیش از یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پیشرفت روند اجرایی قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال هزینه نمود ، تاکید کرده بود که با تکمیل قطعه یک آزادراه تهران شمال، حدود ۶۰ کیلیومتر از مسیر به سمت شمال کاسته شد و با تکمیل قطعه ۲ نیز این مسیر بیش از پنج کیلومتر کاهش خواهد یافت.

قطعه دوم آزادراه تهران شمال ۲۲ کیلومتر طول دارد که بیش از ۹۰ درصد آن، تونل است. یکی از تونل های این مسیر تونل البرز شرقی است که حدود ۶.۵ کیلومتر طول دارد.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی ، در طرح ساخت آزاد راه تهران - شمال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به همراه یک هزار دستگاه ماشین‌آلات راهسازی فعال هستند.

طبق گزارش این وزارتخانه ، ساخت آزاد راه تهران - شمال منابع مالی سنگینی نیاز دارد و شرکت ساخت به عنوان نماینده دولت تاکنون حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به همراه بنیاد مستضعفان به‌عنوان سرمایه‌گذار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌ است تا طبق برنامه در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.