| کد خبر: 214266 |

ساخت آزادراه کنارگذر شمالی کرج با اعتبار ۱.۷ هزار میلیاردی

معاون اول رییس جمهوری، مصوبه صدور مجوز انعقاد قرارداد با شهرداری کرج برای ساخت ادامه آزادراه همت - کرج (حد فاصل جاده چالوس تا آزادراه کرج - قزوین) را ابلاغ کرد.

تین نیوز

معاون اول رییس جمهوری، مصوبه صدور مجوز انعقاد قرارداد با شهرداری کرج برای ساخت ادامه آزادراه همت - کرج (حد فاصل جاده چالوس تا آزادراه کرج - قزوین) را ابلاغ کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، اسحاق جهانگیری مصوبه صدور مجوز انعقاد قرارداد با شهرداری کرج برای ساخت ادامه آزادراه همت - کرج (حد فاصل جاده چالوس تا آزادراه کرج - قزوین) را ابلاغ کرد.

به موجب تصویب‌نامه هیات وزیران، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مجاز است با حفظ مالکیت دولت برای اجرای ادامه آزادراه همت- کرج (حدفاصل جاده چالوس تا آزادراه کرج - قزوین) در مسیر کنارگذر شمالی کرج به طول حدود (۱۷/۶) کیلومتر با برآورد تقریبی ۱۷ هزار میلیارد ریال، نسبت به انعقاد قرارداد واگذاری با «شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری و انتقال آزادراه کنارگذر شمالی کرج» به سهامداری شهرداری کرج، با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام کند.

به گزارش ایرنا؛ روزهای پایانی سال گذشته، آزادراه همت به کرج متصل شد تا بخش فراوانی از توقف‌های طولانی در مسیر تهران به کرج را از بین ببرد؛ این پروژه مهم که برای انتقال ساکنان کرج به تهران و بالعکس اهمیت زیادی دارد از سال ۸۸ روی زمین مانده بود و زمانی که دولت تدبیر و امید آن را تحویل گرفت تنها ۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

طول این آزاد راه ۱۴.۵ کیلومتر است و بهره‌برداری از آن تاثیر بسیاری در کاهش ترافیک فعلی تهران و استان البرز گذاشته است. با بهره‌برداری از این آزاد راه ۳۵ درصد از بار ترافیکی جاده‌های مواصلاتی استان تهران و البرز به این آزادراه منتقل شده است.

این پروژه در تابستان سال۹۷ به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی رسیده بود اما واحدهای مسکونی در مسیر به عنوان معارضین این پروژه ساخت آن را متوقف کرد و نهایتا با اختصاص مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای خرید واحدهای مسکونی ساخت پروژه ادامه یافت.

این آزاد راه تکمیل کننده کریدور بین‌المللی شرق به غرب کشور است که با بهره‌برداری کامل از آن علاوه بر کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی شاهد کاهش بار ترافیکی درون شهری کرج با اتصال محور جدید به محور چالوس و کلاک و تسهیل دسترسی اهالی شمال کرج به استان‌های شمالی و تهران خواهیم بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.