| کد خبر: 260219 |

بزرگراه بین‌المللی نقده - پیرانشهر ۶۰ درصد پیشرفت دارد

پروژه تعریض و بهسازی محور حیدرآباد_نقده پیشرفت ۵۰ درصدی دارد و این طرح زمینه توسعه و سهولت تردد در محور را فراهم می کند.

تین نیوز

امروز ۲۴ مرداد تور خبری بازدید از پروژه های راه و شهرسازی در راستای تشریح اقدامات این اداره کل در جهت آماده سازی مسیرهای تردد زائرین اربعین با حضور خبرنگاران برگزار شد.

پیشرفت ۵۰ درصدی محور حیدرآباد_نقده

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید محسن حمزه لو،مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید از پروژه تعریض و بهسازی محور حیدرآباد - نقده،گفت: پروژه تعریض و بهسازی محور حیدرآباد_نقده پیشرفت ۵۰ درصدی دارد و این طرح زمینه توسعه و سهولت تردد در محور را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه این محور نقش مؤثری در تسهیل و ایمن سازی تردد مردم منطقه و سهولت تردد زائران اربعین حسینی دارد،افزود: محور حیدرآباد_نقده حدود ۱۹.۵ کیلومتر بوده و ۷ کیلومتر از این مسیر پیش از این زیربار ترافیک رفته است.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرایی در ۱۲.۵ کیلومتر از این مسیر با تمام توان در حال انجام است و تا اربعین امسال حدود ۶ کیلومتر آماده بهره برداری می شود.

حمزه لو با بیان اینکه بیش از ۴۰ کارگاه راهسازی در استان فعال است، گفت: با توجه به تردد زائران اربعین راههای منتهی به تمرچین اولویت ویژه ای دارد و سال گذشته۶۷ هزار زائر از این مرز تردد داشتند که پیش بینی می شود امسال ۵۰۰ هزار نفر از این مسیر عبور کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان از احداث، توسعه و بهسازی ۵۶ کیلومتر از راههای منتهی به پایانه تمرچین خبرداد.
 
حمزه لو اظهار کرد: ارتقای کیفیت و ایمنی جاده های دسترسی به پایانه های مرزی در کنار تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در رأس برنامه های اجرایی مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان غربی قرار دارد.

پیشرفت ۶۰ درصدی بزرگراه بین المللی نقده - پیرانشهر
 
حمزه لو درخصوص بزرگراه بین المللی نقده پیرانشهر با بیان اینکه این پروژه با ۳۳ کیلومتر طول کل مسیر، پیشرفت  ۶۰ درصدی دارد، گفت: قطعه نخست بزرگراه -نقده پیرانشهر ۱۰ کیلومتر بوده که با ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده برای تعریض و بهسازی ،محور حدود ۴۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد.
 
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این قطعه در دست اجراست و حدود۲ کیلومتر آن پیش از این زیر بار ترافیک رفته است، افزود: حدود ۴ کیلومتر از این محور نیز تا اربعین امسال به بهره برداری می رسد و آماده تردد زائران اربعین حسینی می شود.
 
حمزه لو گفت: اجرای عملیات در بزرگراه -نقده پیرانشهر در راستای تسهیل تردد حمل و نقل در این مسیر و سهولت تردد زائران اربعین انجام می گیرد تا شاهد کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده ای باشیم.
 
وی اظهار کرد: مسأله مورد توجه این روستا توجه به ایمن سازی برای تردد اهالی بود که با هماهنگی صورت گرفته این مشکل رفع و ایمن سازی مسیر ورودی روستای گارنا انجام شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه قطعه دوم بزرگراه نقده پیرانشهر نیز ۲۴ کیلومتر طول دارد و بیش از ۵ کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته است، افزود: تا اربعین ۵ کیلومتر دیگر آماده بهره برداری می شود.

حمزه لو گفت: طرح ساماندهی ۲٫۵ کیلومتر از ورودی پیرانشهر از سمت نقده نیز انجام شده و برای اجرای این طرح نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

محور پیرانشهر به سردشت

حمزه لو در این محور افزود: عملیات بهسازی و چهار خطه کردن محور پیرانشهر_ سردشت در راستای توسعه مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی با ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در حال اجرا است و ۲ کیلومتر از این طرح آسفالت شده است.

وی گفت: عملیات عمرانی و زیرسازی در ۴ کیلومتر از محور پیرانشهر - سردشت در دست اجرا بوده و ۲ کیلومتر دیگر از این مسیر تا یک ماه آینده آسفالت می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: محور پیرانشهر - سردشت امکان دسترسی ترانزیتی به گمرک تمرچین را از سمت جنوب استان فراهم می کند و توسعه این محور در راستای بهره مندی زائران اربعین حسینی و تسهیل در رفت و آمد با جدیت دنبال می شود.

وی گفت: طرح محور پیرانشهر سردشت به صورت ۴ خطه بوده و این طرح مسیر دسترسی به پایانه مرزی تمرچین از جمله ترانزیت و حمل و نقل انواع کالا را رونق می بخشد.

پیشرفت ۹۸ درصدی تقاطع غیر همسطح سه راهی محمدیار

 سعید اسدی، سرپرست اداره نظارت برساخت راههای اداره کل راه و شهرسازی استان در بازدید از این تقاطع با بیان اینکه این محور یکی از نقاط حادثه خیز و از محورهای پرتردد استان بود که روند اجرایی این تقاطع غیر همسطح از سال ۱۴۰۰شروع و بیش از ۹۸ درصد پیشرفت اجرایی دارد که تا اربعین امسال این تقاطع زیر بار ترافیک می رود تا تردد زائران اربعین در این محور به سهولت و روان صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه این تقاطع معضل ترافیکی در کریدور بزرگراهی غرب کشور را رفع می کند و زمینه تردد زائران اربعین را تسهیل می کند، گفت: بهره برداری از این طرح در کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده ای و رونق تردد زائران اربعین حسینی نقش مؤثر و ویژه دارد.

اسدی افزود: برای اجرای این پروژه تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه محور محمدیار به بناب

آرش امینی، رئیس اداره حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی استان و دبیر ستاد اربعین در بازدید از محور محمدیار به بناب درخصوص این پروژه گفت: عملیات اجرایی ۷٫۵ کیلومتر از قطعه ۲ محور سه راهی محمدیار - بناب در دست اجرا بوده و برای اجرای این طرح یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود: در حال حاضر این طرح ۳۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد، و طبق قرارداد اجرای طرح یکساله است که اجرا و بهره برداری از این طرح موجب کاهش ترافیک جاده ای و کاهش تصادفات می شود.
 
امینی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه گفت: کاهش ۴۰ کیلومتری مسیر محمدیار، بناب کاهش آلایندگی زیست محیطی حفظ تالابهای منطقه کاهش تصادفات جاده ای و افزایش ایمنی از اهم مزیتهای بهره برداری از محور سه راهی محمدیار - بناب است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسعود 0 0

    اما چرا چاله چوله خیابونها رو درست نمیکنه .الو ۴۰ سال یه جاده خراب رو درست نمیکنن

  • رحیم 5 11

    نام اصلی اونجا سولدوز است چرا نام جعلی نقده را که از رضا پالانی به یادگار مانده است استفاده می‌کنید

  • ارسلان 3 0

    دم زائرین کربلا گرم اگه نه خدا شاهده صدسال دیگه م درست نمیشد

  • صمد 0 0

    دروغ محض این همه پول برای چی 130میلیارد 🤣

  • شهروند 0 0

    جاده بناب نقده 30ساله صحبتش هست و فقط بودجه آن رو دوستان بالا می کشند.