| کد خبر: 253049 |

لزوم تکمیل و توسعه راه آهن آذربایجان غربی؛

تکمیل ایستگاه باری راه آهن ارومیه پیشرفت بالای ۹۸ درصدی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به لزوم تکمیل و توسعه راه آهن در استان، گفت: تکمیل ایستگاه باری راه آهن ارومیه پیشرفت بالای ۹۸ درصدی دارد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به لزوم تکمیل و توسعه راه آهن در استان، گفت: تکمیل ایستگاه باری راه آهن ارومیه پیشرفت بالای ۹۸ درصدی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با هدف استفاده حداکثری ظرفیت های زیرساخت ریلی در استان برای صادرات و مبادلات مرزی، نشست محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و سیدمحسن حمزه لو؛ رئیس شورای هماهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی استان با سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن کشور، برگزار شد.

سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این دیدار با اشاره به اینکه ۳۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع مالی سفر ریاست جمهوری در خردادسال جاری به آذربایجان غربی برای تکمیل زیرساخت های حمل و نقل باری در ایستگاه های راه آهن این استان تخصیص یافته است، تاکید کرد: تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه حمل ونقل باری در ایستگاه های راه آهن مرحله نخست جذب اعتبار را داشتیم.

وی بیان کرد: جهت بهره گیری کامل از ظرفیت های راه آهن مرکز استان و رفع نواقص ها باید تزریق منابع مالی افزایش یابد.

وی افزود: در جهت سهولت مبادلات مرزی باید هماهنگی بیشتری در راستای راه اندازی اداره کل راه آهن آذربایجان ۲ به مرکزیت ارومیه انجام گیرد که این امر تسهیل مبادلات مرزی بین ایران و ترکیه را فراهم می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: با توسعه بخش ریلی فعالیت شرکت های خصوصی در خصوص حمل بار و مسافر افزایش می یابد که این خود امر خود زمینه اشتغال هزاران نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می کند.

حمزه لو اظهار کرد: به پیش بینی کارشناسان در حوزه حمل بار ریلی ، سالانه می توان بیش از یک میلیون تن بار از طریق بخش ریلی آذربایجان غربی صادر کرد.

وی تاکید کرد: ظرفیت های ایستگاه باری راه آهن نقده و میاندوآب با راه اندازی اداره کل راه آهن آذربایجان در ارومیه به نحو احسنت مورد بهره برداری قرار می گیرد که می توان از این ظرفیت برای صادرات به شمال عراق بهره برداری لازم را کرد و با این امر از هدررفت منابع جلوگیری می شود به طوری که ایستگاه میاندوآب سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن ظرفیت حمل چغندرقند را وجود دارد.

وی ادامه داد: ایستگاه باری ارومیه پتانسیل بالایی برای حمل محصولات پتروشیمی، فولاد و سیمان ارومیه را دارد و همچنین می توان از آن برای رونق بخشی به حمل محصولات کشاورزی از جمله محصولات باغی استفاده کرد و هزینه صادرات این نوع محصولات را ۳۰ درصد کاهش داد.

در این دیدار بر استفاده از ظرفیت های زیرساخت ریلی آذربایجان غربی تأکید شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.