| کد خبر: 242297 |

◄ ۱۰ کیلومتر از مسیر کریدور بزرگراهی شمال غرب کشور در مهاباد آماده افتتاح است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰ کیلومتر دیگر از مسیر کریدور بزرگراهی شمال غرب کشور در مهاباد آماده افتتاح است و تا ۲ ماه آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

تین نیوز

محسن حمزه لو  افزود: بیش از ٣٠ درصد پروژه کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی واقع شدە و بخش جنوبی آن به محور ارومیه - مهاباد - میاندوآب مربوط می‌شود که با توجه به اهمیت بالای این محور بەدلیل تلفات بالای جادەای، که تکمیل آن در اولویت کار قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ١٧ کیلومتر از این محور تعریض و به بزرگراه تبدیل شد و با توجە بە وعدەای که بە مردم دادەایم، تلاش خواهیم کرد در کمتر از ۲ ماه آینده بیش از ١٠ کیلومتر دیگر از این مسیر زیر بار ترافیکی بردە شود.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی است، ادامه داد: افتتاح رسمی این ٢٧ کیلومتر از بزرگراه ارومیە - مهاباد - میاندوآب، سهم بسزایی در کاهش تصادفات و تلفات جادەای خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، مسیر کریدور بزرگراهی غرب کشور از مرز بازرگان در شمال آذربایجان‌غربی آغاز شده و با عبور از آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خوزستان و بندر امام خمینی (ره) ختم می‌شود.

از این مسیر، ۳۰۰ کیلومتر در آذربایجان‌غربی و ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان قرار دارد که ۶ تونل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر، ۱۱ تقاطع غیرهمسطح و هزار و ۲۰ متر پل در این منطقه ساخته می‌شود.

اواسط هفته جاری مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی با دعوت نماینده مهاباد به منظور بازدید از طرح‌های راهسازی و مساکن ملی به مهاباد سفر کرده و از روند اجرای کریدور شمال به جنوب بازدید کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.