| کد خبر: 229448 |

١٠٠ میلیارد ریال برای تکمیل بزرگراه ارومیه - سرو تخصیص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات اجرایی بزرگراه ارومیه به سرو با سرعت پیش می‌رود و در راستای رفع موانع اتمام بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو ۱۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات اجرایی بزرگراه ارومیه به سرو با سرعت پیش می‌رود و در راستای رفع موانع اتمام بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو ۱۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

به گزارش تین نیوز، سیدمحسن حمزه لو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر عملیات قیرپاشی در بخشی از قطعه پایانی بزرگراه ارومیه - سرو اجرا می‌شود و همچنین جهت حذف نقاط پرحادثه و تسهیل در رفت‌وآمد روستاییان سه دستگاه دوربرگردان و یک دستگاه زیرگذر در این مسیر احداث می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌ که یک چهارم پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تامین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه، موضوع مهمی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بر همین اساس تکمیل محور ترانزیتی ارومیه - سرو در دستور کار مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران - تبریز - بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

«حمزه‌لو»، بیان کرد: کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی از مزایای مهمی است که با بهره برداری از این بزرگراه تحقق پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: توسعه مبادلات اقتصادی کشورهای ایران و ترکیه، رونق صنعت گردشگری و کاهش سوانح جاده‌ای از مهم ترین مزایای توسعه این بزرگراه است.

به گزارش ایرنا، این محور یکی از محورهای آنتنی و منشعب به کریدور بزرگراهی غرب کشور است و تکمیل تعریض و بهسازی آن، زمینه جهش در حجم مبادلات تجاری منطقه را فراهم می‌کند؛ پیش‌بینی‌ می‌شود، امسال شاخص توسعه راه‌های آذربایجان‌غریی جهش چشم‌گیری داشته باشد.

عملیات احداث و بهسازی بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو از دهه ۸۰ شروع شده بود که با توجه ویژه دولت تدبیر و امید و توسعه راه‌های ارتباطی اتمام این طرح با جدیت پیگیری می‌شود.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.