| کد خبر: 219627 |

بهبود تولیدات گیاهی:

166میلیون مترمکعب آب در مزارع و باغات آذربایجان غربی صرفه‌جویی شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی گفت: صرفه جویی 166 میلیون مترمکعبی آب در مزارع و باغات استان با اجرای طرح های جامع باغبانی و زراعت انجام شد.

تین نیوز
 

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی گفت: صرفه جویی 166 میلیون مترمکعبی آب در مزارع و باغات استان با اجرای طرح های جامع باغبانی و زراعت انجام شد.

 

به گزارش تین نیوز آذربایجان غربی، اکبر کرامتی افزود: بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه از سال ۱۳۹۳ تاکنون، کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی و آزادسازی آن به سمت دریاچه ارومیه محقق شده‌است و تاکنون  50 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های جامع زراعت و باغبانی هزینه شده است .

وی با بیان اینکه مصرف آب در اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه در حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب بود که با اجرای طرح‌ها در حال حاضر به ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب کاهش یافته است، ادامه داد: با این میزان صرفه جویی ۲۹۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب طی پنج سال اخیر با اجرای طرح‌های جامع مدیریت زراعت و باغبانی، مدیریت آب و خاک و برنامه‌های ترویجی در بخش کشاورزی صرفه جویی شده‌است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه در زمان حاضر ۲۲۵ هزار خانوار از بخش کشاورزی امرار معاش می‌کنند، اضافه کرد: دولت در زمینه اجرای طرح‌های آبیاری در بخش کشاورزی باید از مردم شاغل در این بخش با اجرای طرح‌های ویژه حمایت کند.

وی با اشاره به اشتغال 32.8 درصد مردم استان به شغل کشاورزی بیان کرد: اصلاح باغات قدیمی، توسعه کشت گلخانه‌ای، توسعه کشت گیاهان دارویی، اصلاح ارقام قدیمی، استفاده از ارقام زودرس از جمله اقدامات سازمان در حوزه زراعت بوده است.

آذربایجان‌غربی به علت دارا بودن حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی از استان‌های مهم کشور در تولید میوه و محصولات دامی به شمار می‌رود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.