| کد خبر: 4411 |

واگن‌های متروی تبریز روی ریل / افتتاح مترو بعد از مراحل تست

تین نیوز | شهردار تبریز با بیان اینکه واگن‌های متروی تبریز روی ریل قرار گرفته و مراحل تست را طی می‌کند، گفت: فاز اول خط یک پس از طی مراحل فنی و انجام تست‌های لازم به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
 
صادق نجفی اظهار کرد: در حال حاضر واگن‌های مترو تبریز بر روی ریل قطار شهری قراررگفته ومراحل تست آن در حال انجام است.
 
وی با بیان اینکه مترو تبریز به زودی راه‌اندازی می‌شود، افزود: اراده کرده‌ایم با 900 میلیون دلار فاینانس به شکل EPCF از طریق چین و 50 درصد در داخل کشور، با مساعدت دولت محترم و مصوبه شورای اسلامی شهر در بودجه سال 93، مشکل نقدینگی قطار شهری و از تراموای شهری تبریز و اتوبوس رانی برقی را حل و فصل کنیم.
 
نجفی  در ادامه با تاکید بر حمایت از فرصت های سرمایه گذاری شهری، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت این موضوع، حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری را در ساختار شهردار تبریز، به حوزه معاونت و قائم مقامی شهردار ارتقا داده ایم تا بتوانیم با جدیت و اختیارات بیشتری از فرصت های سرمایه گذاری حمایت کنیم.
 
وی اضافه کرد: خط یک قطار شهری، به طول 17.2 کیلومتر، در سه فاز طراحی شده و شامل 18 ایستگاه و دو پایانه ابتدایی و انتهایی است.
 
نجفی با بیان این که هر یک از فازهای سه گانه خط اول قطار شهری، در قالب شش ایستگاه مطالعه و اجرا شده و فاصله ایستگاه ها از یکدیگر طبق استاندارهای جهانی، ، 900 متر است، گفت: ایستگاه های ائل گلی، سهند، امام رضا (ع)، خیام، 29 بهمن و استاد شهریار، شش ایستگاه مربوط به فاز نخست خط اول را تشکیل می دهند.
 
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز ادامه داد: سایر فازهای قطار شهری، با عبور از خیابان اما خمینی (ره) ادامه داشته و از طریق چهارراه محققی به قونقا و از این محل، به خیام و در نهایت به شهرک نور ختم می شود.
 
نجفی با بیان این که در خط یک متروی تبریز با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر، تنوع مقاطع در اجرای قطار شهری، مشهود است، اضافه کرد: در این راستا، نوع ایستگاه 1 همسطح با خیابان، ایستگاه های 2، 3 و و 4 به صورت تونل نیمه عمیق، ایستگاه 5 و 6 ارتفاعی و ایستگاه 7 شامل تونل عمیق است.
 
وی اظهار کرد: از مجموع 17.2 کیلومتر خط یک قطار شهری، حدود 8کیلومتر از مسیر به صورت تونل عمیق طراحی شده حفاری آن در عمق حدود 10 الی 27 متری زمین، با دستگاه حفار  TBM  در دستور کار قرار گرفته شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.