| کد خبر: 268682 |

عامل اصلی چالش ترافیک تبریز کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی است

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: عامل اصلی چالش ترافیک تبریز کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی است که باید توسط شهرداری اقدامات فوری انجام شود.

تین نیوز

 سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: عامل اصلی چالش ترافیک تبریز کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی است که باید توسط شهرداری اقدامات فوری انجام شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، احمد موقری امکان دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی را لازمه حل و فصل مشکل ترافیک به خصوص در هسته مرکزی کلانشهر تبریز برشمرد و افزود: در این راستا علاوه بر شهرداری ، راهنمایی و رانندگی و وزارت کشور مسئولیت دارند تا با آماده سازی زیرساخت ها و تامین ناوگان عمومی، نسبت به کاهش ترافیک اقدام شود.

وی با اشاره به فعالیت تعداد ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر تبریز ، نیاز واقعی این شهر برای اتوبوس را بیش از یکهزار دستگاه اعلام و اظهار کرد: متاسفانه در زمان های گذشته هیچ اقدام موثر و مفیدی در شهرداری برای خرید اتوبوس های جدید صورت نگرفته است که جای تامل دارد و هم اکنون رقابت شدید بین شهرهای مختلف کشور برای تامین اتوبوس وجود دارد.

موقری تعدد و تکثر مراکز خدماتی، آموزشی و درمانی در هسته مرکزی را از دلایل اصلی ترافیک سنگین تبریز بیان و اظهار کرد: به دلیل ایرادات موجود در قوانین مربوط به تاسیس و ایجاد مراکز پزشکی و آموزشی و ضوابط حاکم بر آن که اختیار دارند در هر محلی واحد خود را راه اندازی کنند، امروز با تعداد بیشمار این مجموعه ها در هسته مرکزی شهر هستیم.

وی با انتقاد از حذف برخی قیود در قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار، یادآور شد: برداشتن فاصله بین داروخانه ها و بنگاه های خودرو باعث شده است نظامات شهری به خصوص در شهرهای بزرگ بر هم بخورد که باید این قانون اصلاح شود.

موقری ادامه داد: با قوانین کنونی هر گونه اقدام و فعالیت های عمرانی و مهندسی شهرداری ها در هسته های مرکزی شهر بی اثر می شود که امروز نمونه عینی این موضوع در سراهی ارتش تبریز مشاهده می شود که علیرغم ساخت پل هوایی، هیچ گرهی از ترافیک منطقه باز نشده است.

وی تلاش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی برای حل مشکل ترافیک را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این راستا اقداماتی با همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای انتقال مطب ها و مراکز درمانی هسته مرکزی شهر به منطقه ای ویژه مثل شهرک سلامت انجام شده است.

موقری گفت: برای تامین سرانه مورد نیاز شهروندان در حوزه های مربوط به بهدشت و سلامت، به دنبال توزیع عادلانه امکانات در سطح شهر هستیم که در این زمینه اراضی مختلف در منطقه شمال، شمال غرب و جنوب شهر شناسایی شده است تا بتوان بخشی از معضل ترافیک شهر را رفع کرد.

وی خواستار همکاری و تلاش رسانه های گروهی برای فرهنگ سازی در راستای حل مشکل ترافیکی شد و گفت: البته در این رابطه باید پزشکان نیز متوجه باشند که تمام شهروندان در نقاط مختلف شهر نیازمند خدمات رسانی آنها هستند و هیچ لزومی بر تمرکز مراکز درمانی در هسته مرکزی شهر وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.