| کد خبر: 266919 |

برف روبی ۸۸۰۰ کیلومتر باند از راه‌ های آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: اکیپ های راهداری آذربایجان شرقی ۸۸۰۰کیلومتر باند از راه های استان را برفروبی و نمک و شن پاشی کردند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: اکیپ های راهداری آذربایجان شرقی ۸۸۰۰کیلومتر باند از راه های استان را برفروبی و نمک و شن پاشی کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اورجعلی علیزاده؛ اورجعلی علیزاده مدیر کل راهداری حمل ونقل جاده ای استان گفت: درعملیات راهداری زمستانی روز گذشته و بامداد امروز در کلیه محورهای استان ۱۹۲۵ تن مخلوط شن و نمک مورداستفاده قرار گرفته است.

علیزاده گفت: باوجود بارش سنگین برف در حال حاضر کلیه راه های شریانی، اصلی و فرعی استان باز وتردد در آنها جریان دارد اما باتوجه به ادامه بارش برف، وجود کولاک و لغزنده بودن جاده ها به خصوص در آزادراه تبریز- زنجان و محورهای اهر، کلیبر، ورزقان، هوراند، مرند، جلفا، بستان آباد، هشترود و مراغه هم استانی های عزیز از تردد غیرضروری دراین محورها اجتناب کنند.

وی ادامه داد: بیشترین میزان برف روبی در محورهای آزادراه تبریز- زنجان، مرند، هشترود، ورزقان، اهر، چاراویماق، جلفا، بستان آبادو هوراند انجام گرفته است.

علیزاده گفت: باتوجه به بارش سنگین برف و وجود کولاک در شمال شرق و جنوب استان راه تعدادی از روستاها در این منطقه بسته شده است که با اتمام برف روبی محورهای شریانی و اصلی استان نسبت به بازگشایی این راه ها اقدام خواهد شد. وی افزود از روستاییان عزیز این مناطق درخواست می شود امروز از تردد در محورهای روستایی اجتناب کنند تا عملیات بازگشایی انجام گیرد.

علیزاده ادامه داد: در این مدت کمک رسانی به تعداد ۲۳۰ خودرو نیز انجام شده است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی بارش برف و باران و همچنین کولاک در نقاطی از استان طی امروز نیز ادامه خواهد یافت و بنابراین رانندگان و تردد کنندگان جاده ها باید رعایت موارد ایمنی در رانندگی را انجام داده و تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.

وی راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برفگیر استان را ۳۸ نقطه برشمرد و گفت: اداره کل راهداری حمل ونقل جاده ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران به استفاده از ۱۲۰۰ نیرو و ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و به کارگیری همه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در محورهای پرتردد نسبت خدمات رسانی به مترددین جاده ها اقدام خواهد کرد.

وی همچنین از آماده سازی و تجهیز راهدارخانه ها در محورهای اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه ها و همکاری و تعامل با مسئولین استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبورومرور در این ایام خبر داد.

علیزاده همچنین به پاسخ گویی ۲۴ ساعته به هم وطنان از طریق تلفن گویای ۱۴۱ درخصوص وضعیت راه ها شرایط آب وهوایی اشاره کرد و افزود: تردد کنندگان جاده ها همچنین می توانند ازاپلیکیشن ۱۴۱ از وضعیت جاده ها استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.