| کد خبر: 266118 |

افزایش ۴ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی به افزایش ۷۵ درصدی تعداد خودروهای استان نسبت به ۶ سال پیش و کاهش سرانه خودرو در استان از ۶ نفر به ۳ اشاره کرد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی به افزایش ۷۵ درصدی تعداد خودروهای استان نسبت به ۶ سال پیش و کاهش سرانه خودرو در استان از ۶ نفر به ۳ اشاره کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه وشهرسازی، آخرین وضعیت و راهکارهای ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای استان در نشست کمیسیون ایمنی جاده ای استان بررسی شد. 

اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گفت: تاحالا ۱۰۳ سامانه کنترل سرعت عبور و مرور در جاده های استان فعال است که نسبت به استان های همتراز کم است. 

در ادامه رئیس پلیس راه فراجا در این نشست، بالابودن سرعت خودروها در جاده ها را از مشکلات و دغدغه های اساسی در حوزه تصادفات آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: در حالی که علت شکل گیری ۹ درصد تصادفات در کشور به تخطی از سرعت مجاز مربوط می شود، در آذربایجان شرقی این عدد به ۲۴ درصد می رسد و باید تمام تلاشمان را بکنیم تا سرعت تردد را کاهش دهیم. 

سردار مؤمنی با بیان اینکه میانگین سرعت حرکت خودروها در محورهای جاده ای کشور ۷۹ کیلومتر در ساعت است؛ اما در آذربایجان شرقی ۸۴ کیلومتر است، از مردم خواست سرعت مجاز را رعایت کرده و به ویژه در ایام زمستان به علت لغزندگی جاده ها با سرعت مطمئنه رانندگی کنند. 

وی آمار فوت در مراکز درمانی را از دیگر مسائل آذربایجان شرقی در زمینه افزایش میزان تلفات رانندگی بیان کرد و افزود: در کشور، ۳۵ درصد فوتی های سوانح رانندگی در بیمارستان ها اتفاق می افتد؛ در حالیکه در آذربایجان شرقی ۴۰ درصد آسیب دیدگان تصادفات، در مراکز درمانی فوت می کنند. 

وی با اشاره به عقب ماندگی استان در زمینه ایمنی جاده ها، بر استفاده از تمام ظرفیت های استان به ویژه جلب مشارکت اجتماعی بخش خصوصی استان برای رفع نواقص موجود و توسعه جاده ها، افزایش کنترل نامحسوس و نظارت بیشتر بر کنترل بار و مسافر در محورهای مواصلاتی استان تأکید کرد. 

ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم افزایش حجم تردد خودروها و تکمیل نشدن رمپ و لوپ ها در آزادراه ها و بزرگراه های ساخته شده در استان را از عوامل افزایش ترافیک و تصادفات جاده ای در استان دانست و گفت: اجرای سریع زیرساخت های تعریف شده در جاده های استان، در کاهش آمار تصادفات مؤثر خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.