| کد خبر: 265512 |

رشد ۵۳۲ درصدی وسایل نقلیه در یک دهه اخیر

رییس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه از سال ۹۲ تا به امروز تعداد وسایل نقلیه در کشور رشد ۵۳۲ درصدی داشته است، گفت: امروز ۷۰ درصد تردد شهری و جاده ای با وسائل نقلیه تک سرنشین است که نشان دهنده فرسودگی و ناتوانی حمل و نقل عمومی برای ارائه خدمات به مردم است.

تین نیوز

رییس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه از سال ۹۲ تا به امروز تعداد وسایل نقلیه در کشور رشد ۵۳۲ درصدی داشته است، گفت: امروز ۷۰ درصد تردد شهری و جاده ای با وسائل نقلیه تک سرنشین است که نشان دهنده فرسودگی و ناتوانی حمل و نقل عمومی برای ارائه خدمات به مردم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر روز سه شنبه در آغاز طرح ترافیکی زمستانی ۱۴۰۲ پلیس راهور اظهار داشت: حدود ۴۰ میلیون وسیله نقلیه در سراسر کشور تردد می کند که موضوع تسهیل در تردد و ارائه خدمات تمامی دستگاه ها به خصوص پیشگیری از تصادفات و امنیت تردد اولویت پلیس است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون ۵۳۲ درصد افزایش وسائل نقلیه در سراسر کشور داشتیم، اظهار داشت: امروز ۷۰ درصد تردد شهری و جاده ای با وسائل نقلیه تک سرنشین است که نشان دهنده فرسودگی و ناتوانی حمل و نقل عمومی برای ارائه خدمات به مردم است.

به گفته رییس پلیس راهور، از ابتدای امسال تا ماه گذشته ۱۲هزار و ۵۰۰ نفر مرگ ناشی از تصادف و ۲۶۰ هزار مجروح طبق گزارش پزشکی قانونی ثبت شد.

سردار هادیانفر به برنامه های پلیس در برنامه هفتم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تصویب برنامه هفتم کاهش ۵۰ درصدی تصادفات را شاهد باشیم.

وی بر ضرورت استفاده از فناوری نوین برای کاهش تصادفات تاکید کرد و افزود: این ضرورت با اهتمام دولت قابل اجرا است که خوشبختانه دولت سیزدهم اراده قوی برای این موضوع دارد.

وی اظهار داشت: طرح زمستانه پلیس تا ۲۰ اسفند ادامه خواهد داشت و ایمنی تردد و پیشگیری و کاهش تصادفات هدف و اولویت اصلی طرح زمستانه است.

کاهش تصادفات باید تکلیف همه دستگاهها باشد

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در این آیین گفت: همه دستگاه ها در راستای ارتقا و سلامت تردد مسئولیت دارند و باید سعی کنند با تلاش خود یک سفر ایمن را برای همه مردم رقم بزنند.

وی یکی از مشکلات حوزه تصادفات جاده ای را حادثه خیز دانست و اظهار داشت: تلاش دولت این است هرچه سریعتر نقاط حادثه خیژ اصلاح شوند.

وزیر کشور ادامه داد: تصاویر جاده و کنترل های ترافیکی از اصول اصلی و مسادیق پیشگیری از تصادفات است که در دولت در حال سرمایه گذاری برای تجهیز پلیس به جدید ترین تجهیزات است.

وی از افزایش آمار تلفات جاده ای کشور ابراز نگرانی کرد و افزود: کارهای خوبی در شرکتهای دانش بنیان برای تجیهزات جدید و ارتقای کیفی خدمات صورت گرفته است که می توان از روش های جدید برای بهبود این آمار استفاده کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.