بازدید سایت : ۸۶۲۵۴

معاون وزیر راه وشهرسازی: سوت قطار در خاوران به صدا درآمد

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: همزمان با سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی و با حضور وزیر راه و شهرسازی، راه آهن بستان آباد خاوران به طول 44 کیلومتر و به ارزش 3 هزار میلیارد تومان به عنوان سبزترین محور ریلی ایران به بهره برداری رسید

معاون وزیر راه وشهرسازی: سوت قطار در خاوران به صدا درآمد
تین نیوز |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: همزمان با سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی و با حضور وزیر راه و شهرسازی، راه آهن بستان آباد خاوران به طول 44 کیلومتر و به ارزش 3 هزار میلیارد تومان به عنوان سبزترین محور ریلی ایران به بهره برداری رسید

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، امروز همزمان با سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی راه آهن میانه-بستان آباد با هدف کاهش 114 کیلومتر از مسیر اتصال مرکز شمال غرب کشور به شبکه ریلی و کاهش 4 ساعت از زمان سفر نسبت به مسیر ریلی موجود به بهره برداری رسید.

خیراله خادمی افتتاح راه آهن بستان آباد-خاوران را یکی دیگر از اقدامات در راستای تکمیل شبکه حمل و نقل کشور با اتصال مراکز استان ها به این شبکه و اتصال آن به کشورهای همسایه دانست و گفت: این مسیر ریلی علاوه بر کاهش 114 کیلومتر از مسیر و 4 ساعت از زمان سفر موجب کاهش آلودگی های زیست محیطی و توسعه اقتصادی، گردشگری و ایجاد اشتغال به همراه ارتقا شاخص های حمل و نقل ریلی می شود.

وی ادامه داد: با احداث این پروژه برای 1800 نفر اشتغال ایجاد شده است و میزان صرفه جویی مصرف سالانه سوخت در این پروژه ریلی 100 میلیون لیتر است که تاثیر آن در کاهش آلاینده های هوا 5 هزار تن در سال برآورد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم عملیات اجرایی صورت گرفته در این محور اعلام کرد: حجم خاکریزی راه آهن بستان آباد- خاوران 7.7 میلیون متر مکعب و حجم خاکبرداری 46.8 میلیون متر مکعب است و در آن126.7 هزار متر مکعب بالاست و 6 هزار تن ریل به کار رفته است.

خادمی همچنین از احداث طولانی ترین پل قوسی دو خطه راه آهن در این مسیر خبر داد و گفت: پل باسمنج بر روی دره باسمنج با ۲۰ دهانه ۵۰ متری به طول هزار متر بزرگترین پل این محور است که ارتفاع پایه آن از کف زمین ۴۰ متر است که به روش پیشرانی از دو طرف احداث شده است و با توجه به اینکه احداث، طراحی، تامین مصالح و تجهیزات این پل 100 درصد ایرانی است یکی از نمونه های مثال زدنی است در ساخت ابنیه های فنی محسوب می شود.

وی ادامه داد: در طول مسیر ریلی میانه تا تبریز16 دستگاه پل بزرگ به طول 2 هزار و 80 متر، 156 دستگاه پل کوچک به طول هزار و 156 متر، دو دستگاه تونل به طول 2 هزار و 930 متر، 22 دستگاه تقاطع و 3 ایستگاه احداث شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با افتتاح این خط آهن اتفاق مهم دیگری در عرصه ریلی کشور نهایی شده است و با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی نسبت به جاده ای پیش بینی می شود سالانه 1 میلیون نفر مسافر و 2 میلیون تن بار از این مسیر جا به جا شود و در سال بیستم بهره برداری این رقم به جا به جایی 4 میلیون نفر مسافر و 14 میلیون تن بار در سال برسد که درآمد حاصل از آن 7 هزار میلیارد ریال سالانه برآورد می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.