| کد خبر: 218056 |

راه اندازی خطوط پاره خطی مسیرهای شرقی به زودی در تبریز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: پیرو مصوبه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی کلانشهر تبریز، راه اندازی خطوط پاره خطی مسیرهای شرق تبریز به‌زودی اجرایی می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: پیرو مصوبه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی کلانشهر تبریز، راه اندازی خطوط پاره خطی مسیرهای شرق تبریز به‌زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ایمان غنی‌زاده در این خصوص اظهار کرد: این امر در راستای اجرای حمل و نقل ترکیبی با هدف کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر، کاهش آلودگی هوا، مدیریت زمان و هزینه، کاهش زمان انتظار، اجرای طرح اصلی شبکه اتوبوسرانی هم‌راستا با استانداردهای حمل و نقل ترکیبی و وجود سیستم‌های فرادستی مترو و اتوبوس‌های تندرو با استفاده از ناوگان مینی بوس‌های جدید اجرایی می‌شود.

وی در خصوص خطوط و مسیرهای اجرای این طرح گفت: راه اندازی خطوط پاره خطی در فاز اول برای خطوط شرق کلانشهر تبریز در مسیرهای (127زعفرانیه)- (129میرداماد)- (101-169رجایی شهر، ایل گلی)-(140شهرک پرواز)-(142گلشهر، یاغچیان) و (139-110ولیعصر) با استفاده از ناوگان مینی بوس راه اندازی خواهد شد و این امر در فازهای بعدی به‌تدریج برای سایر مسیرها و خطوط مشمول این طرح نیز اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه تشریح کرد: مطابق این طرح ضمن کاهش تردد ناوگان خطوط فوق به مرکز شهر، سرویس دهی از مبداء محوطه غربی ایستگاه شماره 5 مترو(ایستگاه 29بهمن مترو  واقع در راهنمایی جنب ورودی جاده ایل گلی) به سمت انتهای مسیر خطوط فوق و بالعکس انجام خواهد شد و مسافران می‌توانند همزمان از امکانات ایستگاه مترو جهت به مراجعه به مرکز شهر و یا غرب تبریز نیز استفاده کنند.

به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه، وی در خصوص کرایه سرویس دهی خطوط پاره خطی نیز گفت: مطابق مصوبه، کرایه این خطوط با لحاظ استفاده بعدی از ناوگان مترو و کاهش هزینه نسبت به اتوبوس، در ناوگان مینی بوس برای هر نفر مسافر 4500 ریال تعین شده است، به‌طوریکه مسافرین می‌توانند بدون دغدغه و با پرداخت کرایه متناسب با مسیر از ناوگان مترو نیز استفاده کنند.

وی در خاتمه با اشاره به جلسات متعدد و هماهنگی‌های بین بخشی جهت اجرای موفق راه اندازی خطوط پاره خطی، افزود: مطابق مصوبه کمیسیون محترم عمران و حمل و نقل شورای اسلامی کلانشهر تبریز، جلسات متعدد با زیر مجموعه‌های دخیل در معاونت حمل و نقل و ترافیک، شرکت بهره برداری قطار شهری و اتوبوسرانی جهت اجرای این طرح و هماهنگی زمابندی حرکت مینی بوس ها و مترو، میزان کرایه دریافتی و خدمات دهی منظم و سایر موارد مرتبط انجام شده و امیدواریم با همکاری شهروندان شاهد اجرای موفق این طرح باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.