| کد خبر: 205493 |

راه ۴۰۰ روستای آذربایجان‎ شرقی بسته است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‎شرقی با اشاره به اینکه بارش برف هفته گذشته موجب بسته شدن راه بیش از ۱۵۰۰ روستای استان شده بود، گفت: با تلاش نیروهای راهداری کنون تنها راه ۴۰۰ روستا بسته است.

تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‎شرقی با اشاره به اینکه بارش برف هفته گذشته موجب بسته شدن راه بیش از ۱۵۰۰ روستای استان شده بود، گفت: با تلاش نیروهای راهداری کنون تنها راه ۴۰۰ روستا بسته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، غلامرضا رسول زاده با اشاره به اینکه بارش برف متوقف شده اما کولاک در برخی مناطق ادامه دارد، گفت: با این وجود عملیات برف روبی توسط نیروهای راهداری ادامه دارد و پیش بینی می شود تا امشب تعداد زیادی از راه های مسدود بازگشایی شود. 

وی افزود: بیشتر راه های مسدود شده به علت بارش برف و کولاک در شهرستان های هشترود و چاراویماق، ورزقان، میانه ، بستان آباد و سراب قرار دارند. 

وی با اعلام اینکه در زمان حاضر تمامی راه های فرعی و اصلی استان باز است ، گفت: در زمستان امسال ۸۵ هزار کیلومتر باند  توسط گروه های راهداری برف روبی و نمک پاشی شد .

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۹ هزار تن مخلوط شن و نمک برای بازگشایی مسیرها استفاده شده است، گفت: به ۴ هزار و ۷۵۸ خودرو گرفتار در برف هم کمک رسانی شده است.

رسول زاده تعداد ماشین آلات درگیر در عملیات راهداری زمستانی را ۴۶۶ دستگاه اعلام کرد و گفت: یکهزار و ۱۶۹ نیروی راهداری در این عملیات شرکت دارند.

وی طول راه های تحت پوشش برف روبی استان را ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و با بسیج همه امکانات و استقرار در حوزه های استحفاظی در جهت خدمت رسانی به مردم و ایجاد بستر سفر ایمن تلاش می کنیم. 

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و ۱۹۱ دستگاه اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می شود.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.