| کد خبر: 205183 |

۴۸ کیلومتر از بزرگراه خواجه - ورزقان به بهره‌برداری رسید

همزمان با گرامیداشت دهه فجر ۴۸ کیلومتر از بزرگراه خواجه - ورزقان به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

همزمان با گرامیداشت دهه فجر ۴۸ کیلومتر از بزرگراه خواجه - ورزقان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا،استاندار آذربایجان شرقی، در آئین بهره برداری از فازهای ۲، ۳ و ۴ این بزرگراه گفت: بهره‌برداری از فازهای بزرگراه خواجه - ورزقان در توسعه منطقه تاثیر بسزایی دارد چراکه راه و جاده از جمله عوامل موثر در توسعه است.

محمدرضا پورمحمدی، با اشاره به پیش‌بینی ۶ هزار میلیارد ریالی برای تکمیل تمام فازهای این پروژه، افزود: تا کنون بیش از  ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای بهره‌برداری از این پروژه سرمایه گذاری شده و باقی‌ مانده اعتبار مورد نیاز هم با مشارکت مجتمع مس آذربایجان تامین می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای همزمان و بی‌وقفه ۲۴ پروژه در حوزه راه‌سازی در سطح استان، گفت: تلاش می شود در بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام استان تسریع شود.

پورمحمدی، با بیان اینکه امید است باقی‌ مانده این پروژه مهم در قالب فازهای ۱ و ۵ در سال آینده به بهره‌برداری برسد، ادامه داد: روند فعالیت‌های عمرانی در سطح استان رضایت بخش است.

وی یادآوری کرد: با وجود تنگناهای مالی و فشارهای اقتصادی ناشی از شرایط تحریم پروژه های راهسازی در استان به صورت همزمان اجرا می‌شود و هیچ یک از پروژه ها تعطیل نشده و با اجرای آن ها، این استان به یک کارگاه بزرگ عمرانی و راه‌سازی تبدیل شده است.

اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران نیز در این آئین گفت: این شرکت برای تامین منابع مالی مورد برای تکمیل فازهای ۱و ۵ پروژه بزرگراه خواجه - ورزقان آماده است.

اجرای بزرگراه خواجه - ورزقان به طول حدود ۶۰ کیلومتر در ۵ قطعه از سال ۸۹ آغاز شده است.

آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۵۶۷ کیلومتر بزرگ راه، ۸۷۲ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۵ هزار و ۵۶۷ کیلومتر راه روستائی آسفالته و ۱۱ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستائی ماسه‌ای است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.