| کد خبر: 196733 |

کارخانه‌ای که آسفالت جاده‌ ملکان-مراغه را تخریب کرد

فرماندار شهرستان ملکان آخرین وضعیت تعریض جاده‌ی ملکان - مراغه را تشریح کرد.

تین نیوز

فرماندار شهرستان ملکان آخرین وضعیت تعریض جاده‌ی ملکان - مراغه را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدباقر خانی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌ی قدیم ملکان - مراغه، اظهار کرد: این جاده به طول 25 کیلومتر از ملکان به سمت مراغه است، که 13 کیلومتر آن در حوزه‌ی جغرافیایی شهرستان ملکان قرار دارد.

وی ادامه داد: تخریب آسفالت جاده‌ی ملکان-مراغه با تردد کامیون‌های سنگین کارخانه‌ کاوه سودا را می‌پذیریم ولی قطعا اشتغال زایی کارخانه‌ی کاوه سودا در این منطقه برای سه هزارو 500 نفر نیز اقدام ناچیزی نیست و هر مجموعه‌ای نمی‌تواند برای این حجم از افراد اشتغال زایی کند.

فرماندار شهرستان ملکان با بیان این‌که عملیات مرمت و تعریض شش کیلومتر از 13 کیلومتر جاده‌ی ملکان- مراغه از ابتدای شهرستان ملکان تا محدوده‌ی روستای قلی کندی آغاز شده است، گفت: با چهارباند شدن این جاده، عرض آسفالت آن از پنج و نیم متر به 11 و نیم متر افزایش می‌یابد، اعتبار هزینه شده در سال 97 برای این پروژه، چهار میلیارد تومان بود،  سال 98 نیز برای انجام عملیات مرمت و تعریض این پروژه، دو و نیم میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: بهسازی حوزه‌ی استحفاظی جاده‌ی شهرستان ملکان که تا روستای اکیز مراغه مشخص شده است، تا سال 99 به اتمام می‌رسد و در اختیار روستاییان و سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: با استقرار باربری در محور، تناژ کامیون‌های باربری که از جاده‌ی قدیمی ملکان-مراغه عبور می‌کنند،  کنترل می‌شود؛ چرا که حمل بار غیر مجاز با بیش از تن تعیین شده توسط ماشین‌آلات سنگین باعث تخریب جاده می‌شود.

خانی در خصوص پاکسازی سنگ‌های ریخته شده توسط خودروهای سنگین در جاده‌ی ملکان- مراغه که اخیرا باعث تصادف موتور سیکلت و آسیب یک نفر از اهالی شده بود، گفت: متاسفانه ریزش سنگ در این جاده باعث آسیب یک نفر از روستاییان شده بود، بر همین اساس دستورات لازم برای پاکسازی جاده از سنگ صادر شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که تعریض جاده‌ی ملکان-مراغه تا سال 99 به اتمام خواهد رسید، مرمت آسفالت و لکه گیری چاله‌های جاده‌ی ملکان- مراغه جهت کاهش مشکلات تردد روستاییان طی 20 روز آتی آغاز می‌شود.

جاده قدیم ملکان – مراغه به طول  25 کیلومتر از ملکان به سمت مراغه است، که 13 کیلومتر آن در حوزه‌ی جغرافیایی شهرستان ملکان قرار دارد،بخش زیادی از آسفالت و زیرساخت‌های این جاده در اثر تردد خودروهای سنگین به شدت تخریب شده است.

این جاده علاوه بر آسفالت نامناسب با وجود چاله‌های فراوان باعث ضرر و زیان مالی به خودروها می‌شود، همچنین وضعیت نامناسب آسفالت این جاده موجب انتقادات گسترده‌ی اهالی روستاییان همجوار شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.