| کد خبر: 266676 |

◄ مشکل 7 ماهه رانندگان کامیون ترانزیت و چشمان خواب آلود مسئولان!

رضا رستمی رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران به تازه گی اعلام کرده است که کشورهای اروپایی بجز ایتالیا به رانندگان کامیون ایرانی ویزا نمی ‌دهند این در حالیست که این مشکل جدیدی نیست و تین نیوز خردادماه امسال از آن خبر داده بود.

تین نیوز

 رضا رستمی رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران به تازه گی اعلام کرده است که  کشورهای اروپایی بجز ایتالیا به رانندگان کامیون ایرانی ویزا نمی ‌دهند این در حالیست که این مشکل جدیدی نیست و تین نیوز خردادماه امسال از آن خبر داده بود.

این مقام مسئول در پارلمان بخش خصوصی تصریح کرده است: از اول سال جاری میلادی بیمه مرکزی ایران تحریم شد و این امر  ترانزیت ایران را با مشکل زیادی رو به رو کرده است. 

وی افزود: متاسفانه کشورهای اروپایی بجز ایتالیا به رانندگان کامیون ترانزیت ایرانی ویزا نمی‌ دهند که آن هم محدود بوده و به شکل گیری صف در مرزها انجامیده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران در حالی از این مشکل رونمایی کرده است که تین نیوز سوم خردادماه 1402 از این مشکل خبر داده بود.

بر اساس گزارش تین نیوز، تعدادی از رانندگان ترانزیت ایرانی که در مسیر اروپا فعالیت می کنند، در تماس با خبرنگار ما از بروز مشکلات شدید اخذ ویزا برای سفر به اروپا خبر دادند.

در گفت و گو با خبرنگار ما ادعا کردند: تنها سفارتی که به رانندگان ویزای ترانزیت می دهد ایتالیاست و این سفارت کمتر از 100 (حداکثر 70 نفر) راننده را در ماه پذیرش و از این تعداد نیز نیمی را به بهانه های مختلف رد می کند.

  رانندگان ترانزیت تاکید کردند که به همین دلیل گاهی برای اخذ ویزای ترانزیت اروپا حتی 11 ماه یا بیشتر در نوبت اخذ ویزا هستند.

به گفته آنان، در غیاب رانندگان ترانزیت ایرانی که در انتظار اخذ ویزای اروپا در مسیرهای دیگر تردد می کنند، کالاها از ایران با ناوگان پلاک گرجستان، ترکیه و .. ترانزیت می شود.

آنان همچنین تاکید می کنند که برخی رانندگان ترانزیت با توجه به مشکلات اخذ ویزای اروپا ، اجبارا به روسیه سفر و با اخذ ویزای روسیه امرار معاش می کنند اگرچه در کشور روسیه نیز مشکلات زیادی رانندگان ایرانی وجود دارد.

اکنون این پرسش مطرح است که چرا مسئولان در بخش های دولتی و غیردولتی چشمان خواب آلود خود را تازه به روی مشکل مورداشاره باز کرده اند و برای حل معضلی که بیش از 7 ماه گریبان گیر رانندگان کامیون ایرانی است، اقدام موثری به عمل نیاورده اند؟!

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.