| کد خبر: 264173 |

◄ خودرو فرسوده اسقاط کن، شاهین صفر کیلومتر قسطی بگیر البته با اعمال شاقه!

اسقاط خودرو فرسوده و تعویض آن با خودروهای نو مثل شاهین آن هم به صورت قسطی، رویایی به نظر می رسد ولی این رویا برای بعضی افراد به ماجرایی عجیب و پر درد و رنج تبدیل شده است.

تین نیوز

اسقاط خودرو فرسوده و تعویض آن با خودروهای نو مثل شاهین آن هم به صورت قسطی، رویایی به نظر می رسد ولی این رویا برای بعضی افراد به ماجرایی عجیب و پر درد و رنج تبدیل شده است.

طرح تعویض خودروهای فرسوده نخستین بار به صورت جدی در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد اجرا شد. در آن دوران افراد فراوانی توانستند خودروی فرسوده خود را با اعتبارات و تسهیلاتی که در نظر گرفته شده بود تبدیل به خودروی نو کنند. بعد از دوره کوتاهی این طرح با وقفه های طولانی مواجه شد و در برخی مقاطع به صورت کج دار و مریز به اجرا درآمد.

متاسفانه طرح اسقاط خودروهای فرسوده و جایگزینی آن با خودروهای نو برای بعضی افراد جز دردسر و درد و رنج چیزی به بار نیاورده است. مخاطبان تین نیوز طی تماس های مکرر با این رسانه از مشکلات و خسارت هایی که طرح اسقاط خودروهای فرسوده برای آنها ایجاد کرده سخن می گویند.

یکی از این مخاطبان در این باره به خبرنگار ما توضیح داد: من از اهالی شهر ترکمنچای و خانواده شهید هستم و حدود 15 سال قبل در دوران احمدی نژاد در طرح اسقاط خودروهای فرسوده شرکت کردم. در آن زمان یک دستگاه بی ام و 518 فرسوده را در مرکز مربوطه در تبریز اسقاط کردم و قرار شد نمایندگی سایپا در بستان آباد خودروی نو با تسهیلات این طرح به من تحویل دهد. در مراجعه به این نمایندگی معرفینامه ای برای دریافت تسهیلات بانکی اسقاط خودرو با نرخ سود 4 درصد به بنده داده شد و با این معرفینامه به بانک سپه میانه مراجعه کردم.

جلیل عباسی افزود: بانک به من اعلام کرد این تسهیلات دیگر اعطا نمی شود و تسهیلات دیگری با نرخ 12 درصد جای آن را گرفته است. به ناچار تسهیلات 12 درصدی را پذیرفتم ولی بانک اعلام کرد باید مدتی صبر کنم تا این تسهیلات ابلاغ شود. با گذشت چند ماه تسهیلات مذکور ابلاغ نشد و بانک به من اعلام کرد تسهیلات طرح جایگزینی خودروهای فرسوده به طور کل متوقف شده است.

وی بیان کرد: بعد از این اتفاق بانک و نمایندگی سایپا در بستان آباد مدتی بنده را بین خود پاسکاری کردند و هیچکدام حاضر به پذیرش مسئولیت خسارتی که به بنده وارد شده بود را به عهده نگرفت. با طولانی شدن این روند شکایتی در مراجع قضایی علیه نمایندگی سایپا مطرح کردم ولی قضات محترم شکایت بنده را وارد ندانستند و خسارتی به من تعلق نگرفت این درحالی بود که من یک دستگاه خودرو که به هر شکل وسیله نقلیه ضروری ام بود را با فراخوانی که نهادها و ارگان های دولتی و رسمی اعلام کرده بودند، اسقاط کرده بودم! به این ترتیب سال ها یکی پس از دیگری سپری شد و پیگیری های من از شرکت سایپا هم نتیجه ای در برنداشت.

عباسی افزود: سال گذشته مجددا اعلام شد طرح اسقاط خودروهای فرسوده به جریان افتاده و شرکتی که البته برای ما شناخته شده نبود این ماموریت را به عهده دارد. با مراجعه به آدرس این شرکت در حوالی میدان انقلاب در تهران به بنده اعلام شد با پرداخت مبلغ 120 میلیون تومان می توانم از محصولات سایپا یک دستگاه خودروی نو انتخاب کنم و الباقی مبلغ خودروی نو نیز بعد از تحویل به صورت قسطی دریافت می شود. با این شرایط، یک دستگاه شاهین ثبت نام کردم و طبق قرارداد فی مابین بنده و این شرکت – شرکت آ آ ص – مقرر شد خودروی شاهین ظرف مدت 3 ماه به من تحویل شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه با گذشت بیش از 8 ماه از موعد تحویل هنوز خودرویی به من تحویل نشده و تحویل خودرو هر ماه به ماه بعد حواله می شود!

شایان ذکر است مدارک و مستنداتی توسط این مخاطب در اختیار تین نیوز قرار گرفته که نشان دهنده صحت اظهارات ایشان است.

ضمنا افراد دیگری نیز در تماس با تین نیوز با بیان اظهارات مشابه در زمینه اسقاط خودروهای فرسوده خواستار رسیدگی مسئولان و مراجع قانونی به آشفته بازاری که در این حوزه به چشم می خورد، شده اند.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.