| کد خبر: 262004 |

خودرو بوگاتی ساخت افغانستان، صحت دارد؟

چندی پیش ویدئویی با عنوان "حضور خودرو بوگاتی ساخت افغانستان در نمایشگاه جهانی قطر" منتشر شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت که این موضوع، کذب است.

تین نیوز

چندی پیش ویدئویی با عنوان "حضور خودرو بوگاتی ساخت افغانستان در نمایشگاه جهانی قطر" منتشر شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت که این موضوع، کذب است.

 

خودرو اسپرت مادا ۹ از افغانستان و پشت پرده آن با تویوتا و فرمول یک + ویدیو

اولین خودرو سوپر اسپرت افغانستان با نام مادا ۹ راهی خیابان ها شد + عکس و فیلم

اخیرا خبر و تصاویری از اولین خودروی سوپراسپرت ساخت افغانستان، به شدت در فضای مجازی به خصوص در خبرگزاری های ایران در حال دست به دست شدن است. این رویداد و ماجرا، متاسفانه درگیر خبر های فیک و کاملا اشتباه و همراه با بزرگنمایی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، اول اینکه این ویدئو مربوط به مراسم افتتاح ساختمان بوگاتی در شهر دبی امارات بود که مربوط به چند ماه پیش است. شباهت خودروی افغانستانی به بوگاتی شیرون حاضر در این فیلم و ناواضح بودن این خودرو، به این شایعه بیشتر دامن زد.

دومین موضوعی که اشتباه بودن این خبر را تایید می کند، مربوط به زمان برگزاری نمایشگاه جهانی قطر است. این نمایشگاه قرار است در ۵ اکتبر برگزار شود که تقریبا هنوز یک ماه به برگزاری آن باقی مانده است!

پشت پرده ساخت بوگاتی در افغانستان چه بود؟

 

مادا ۹ نه یک خودروی معمولی، بلکه اولین ماشین اسپرت ساخت افغانستان است که جوانی به نام محمدرضا احمدی به همراه همکاران و دوستان خود طراحی و ساخت آن را بر عهده دارند.

به غیر از موتور، سایر بخش های این خودرو در داخل افغانستان طراحی و تولید شده است.

همانند بسیاری از سوپراسپرت های مطرح در جهان، موتور مادا ۹ نیز در قسمت وسط جاسازی شده که طبق گزارش های قبلی، متعلق به یک دستگاه تویوتا کرولای مدل ۲۰۰۳ است.

 

این موتور ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید می کند که به واسطه گیربکس ۵ سرعته به محور عقب وارد می شود. البته مشخصات فنی موتور هنوز به طور قطعی اعلام نشده است و در صورت تولید انبوه، امکان نصب موتور های قوی تر نیز وجود خواهد داشت.

(عکس) پشت پرده ساخت بوگاتی در افغانستان چه بود؟

نخستین سوپر اسپرت افغانستانی بر پایه یک شاسی سه بعدی (فضایی) ساخته شده و سیستم تعلیق آن در قسمت عقب شبیه جناغی دوبل است؛ بنابراین می توان گفت که به عنوان یک خودرو کارگاهی و کانسپت اولیه، این خودرو از حداقل های لازم برای رسیدن به تولید انبوه برخوردار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    هعهععق