| کد خبر: 258196 |

◄ نیم شاسی جدید چینی با قیمت 1 میلیارد تومانی به بازار می آید

بر اساس اظهارات مسئولان ارشد پارس خودرو نیم شاسی چینی جدیدی که این شرکت به تازه گی آن را رونمایی کرده در محدوده قیمت 1 میلیارد تومان وارد بازار می شود.

تین نیوز

بر اساس اظهارات مسئولان ارشد پارس خودرو نیم شاسی چینی جدیدی که این شرکت به تازه گی آن را رونمایی کرده در محدوده قیمت 1 میلیارد تومان وارد بازار می شود.

به گزارش تین نیوز، این خودروی شاسی بلند شهری یا همان نیم شاسی (کراس آوور) جدیدترین مهمان خیابان های ایران است که این بار هم از شرق دور و کشور چین به بازار خودروی ایران راه پیدا کرده است.

با توجه به قیمت 1 میلیارد تومانی این خودرو نمی توان انتظار یک شاسی بلند لوکس یا نیم شاسی فوق العاده را از این خودرو داشت ولی به هر شکل این خودرو نیز به سهم خود موجب تنوع محصولات بازار خودرو کشور می شود و قطعا طرفداران خاص خود را پیدا خواهد کرد.

پارس خودرو نام این نیم شاسی را DL5 گذاشته و به نظر می رسد از نظر قیمت با شاسی بلند دیگری به نام تیگارد X35 که قیمت کارخانه آن حدود 1 میلیارد و 175 میلیون تومان است رقابت کند. ضمنا این خودرو می تواند رقیب بلقوه ای برای دیگر نیم شاسی مشهور چینی یعنی جک S3 محصول کرمان موتور باشد که این خودرو نیز در رنج قیمت 1 میلیارد تومان به فروش می رسد.

مشخصات فنی و آپشن های نیم شاسی جدید چینی پارس خودرو

این خودرو با دو مدل موتور شامل موتور تنفس طبیعی و توربو در چین رونمایی شده و در ایران نیز با موتور مجهز به توربو تولید می شود. این موتور با حجم دقیق ۱۴۹۹ سی‌سی قدرتی برابر با ۱۴۴ اسب بخار (۱۰۶ کیلووات) در ۵۶۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌دهد.

گشتاور این قوای محرکه نیز ۲۱۵ نیوتن‌متر است که در میان دورهای ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد. توان و گشتاور این موتور توربو ۱.۵ لیتری نیز از طریق گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو موتور جدید و مدرنی ندارد و حتی استانداردهای روز دنیا را هم پاس نمی کند.

طول، عرض و ارتفاع این کراس‌ اوور چینی برابر است با ۴۴۰۵×۱۸۳۰×۱۶۶۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز به ۲۶۱۰ میلیمتر می‌رسد. 

از امکانات ایمنی و رفاهی دی ال پنج پارس خودرو می توان به مواردی همچون کروز کنترل، فرمان برقی، تهویه مطبوع نیمه اتومات، سیستم ورود و استارت بدون کلید، آینه وسط الکتروکرومیک، اتولایت، دوربین عقب، دو عدد ایربگ، سیستم کنترل خودرو در سربالایی و سرپایینی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نمایشگر میزان باد تایرها، آینه های تاشو برقی، دی لایت، هشدار ترمز اضطراری، سنسور پارک، ایزوفیکس، مالتی مدیا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و… اشاره کرد.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.