| کد خبر: 255553 |

آغاز اجرایی پروژه مطالعاتی ارتقای جایگاه کمیسیون ایمنی راه های ایران با پشتیبانی اسکاپ

فاز اجرایی پروژه مطالعاتی"ارتقای جایگاه کمیسیون ایمنی راه های ایران" با پشتیبانی اسکاپ و حمایت مالی صندوق ایمنی سازمان ملل متحد تحت راهبری کمیسیون ایمنی راه ها آغاز شد.

تین نیوز

 فاز اجرایی پروژه مطالعاتی"ارتقای جایگاه کمیسیون ایمنی راه های ایران" با پشتیبانی اسکاپ و حمایت مالی صندوق ایمنی سازمان ملل متحد تحت راهبری کمیسیون ایمنی راه ها آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، نشست نمایندگان اعضای کمیسیون ایمنی راه ها مشترک با حضور خانم تانات تاپورن راسامیت رئیس واحد حمل و نقل پایدار بخش حمل و نقل اسکاپ ، آقای اشتیاق احمد کارشناس اقتصادی واحد حمل و نقل پایدار اسکاپ،رضا نفیسی و هرمزذاکری به ترتیب رئیس و معاون مرکز تدوین مقررات ،ایمنی حمل و نقل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی ، فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، سازمان ها و دستگاه های مرتبط کشور برگزارو آمادگی خودرا برای پیشبرد پروژه مطالعاتی اسکاپ اعلام کردند .

براساس این گزارش ، خانم تانات تاپورن راسامیت در این نشست با بیان اینکه حمایت مالی پروژه از سوی سازمان ملل متحد تامین می شود گفت: این پروژه از سوی این سازمان تعریف شده و اجرای آن با وزارت راه و شهرسازی وبا همکاری unscap سازمان بین المللی اسکاپ است.

وی در خصوص مدت اجرای پروژه گفت: طرح اولیه این پروژه از دوسال قبل آغاز شده که در ابتدا با چالش های زیادی رو به رو شده بود و پروژه به تاخیر افتاد، به همین دلیل برای پیشبرد طرح زمان بیشتری در خواست شد.

وی افزود: این نشست برای گفتگو با مدیران پروژه بود تا بدانیم این پروژه در چه مرحله ای است اما مطمئن نیستیم که این طرح تا پایان سال به اتمام برسد ، امیدواریم این طرح تا سال آینده پایان یابد.

همانطور که در نشست مطرح شد این طرح به صورت موضوع چندجانبه است و یک سازمان و یا وزارت خانه در آن دخیل نیست و باید بخش های مختلف برای پیشبرد پروژه همکاری کنند.

وی افزود: خوشبختانه در ایران کمیسیون ایمنی راه وجود دارد که بسیار خوب است و برای اثر بخشی ایمنی راه ها باید تمام بخش های مختلف ورود کنند.

رئیس واحد حمل و نقل پایدار بخش حمل و نقل اسکاپ وی درباره چالش های موجود در طرح ایمنی راه ها در ایران گفت: مهمترین چالشی که دنیا نیز با آن مواجه است تصادفات و تلفات جانی و خسارت های مالی است. برخی از کشورها توانستند که قدم های موثری برای کاهش تلفات بردارند اما در برخی از کشورها هنوز شاهد افزایش اینگونه تلفات هستیم.

اشتیاق احمدکارشناس اقتصادی واحد حمل‌ و نقل پایدار اسکاپ درسخنانی اظهارداشت: مدیریت ایمنی باید در لایه های مختلفی از جمله دولت و مردم صورت گیرد.باید برای ترویج ایمنی جاده ها مردم و دولتمردان متعهد باشند.

وی افزود: سوالی که در اینجا مطرح است این است که چرا نمیتوان چالش تصادف را کاهش یا برطرف کرد و پاسخ آن می تواند این باشد که دولت ها تعهد و توجه کافی برای کاهش و یا برطرف کردن آن را ندارند و سازمان ها منابع مالی کافی برای این کاهش را ندارند.

هرمز ذاکری معاون مرکز تدوین مقررات ،ایمنی حمل و نقل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در ادامه نشست با اشاره به فرایندکاری اسکاپ در پروژه مطالعاتی ، اظهار کرد: پس از دریافت نامه از سوی وزارت امور خارجه مبنی بر فراخوان صندوق ایمنی سازمان ملل متحد برای ارائه پیشنهاد جهت دریافت کمک مالی صندوق در زمینه ایمنی ترافیک دو پیشنهاد به دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه های کشور تهیه و به این وزارت ارسال شد.

وی افزود: پیشنهاد ازجانب وزارت امورخارجه به اسکاپ به عنوان رابط سازمان منطقه ای با unrsf ارسال شد.بر همین اساس نشست هماهنگی و آغاز فرآیند اجرایی با نمایندهunrsf و اسکاپ را برگزار کردیم.

ذاکری افزود: پس از دریافت فرم قرار داد شرح چارچوب خدمات تفضیلی از اسکاپ، این خدمات در دبیرخانه کمیسیون تهیه شد.

همچنین نشست های بررسی شرح خدمات ارزیابی نظرات کمیته فنی را در اسکاپ و unrsf برگزار کردیم که در نهایت تدوین نهایی تفاهم نامه و امضای نهایی طرفین صورت گرفت و مقرر شد که از مشاورین داخلی و بین المللی برای پیشبرد اهداف بهرمند شویم.

وی بیان کرد : بهره گیری کارا از داده های بهبود یافته جاده ها، نظارت و ارزیابی بهتر مداخله ها و سیاستگذاری های ایمنی در جاده، تخصیص کارایی بودجه برای مداخله های ایمنی جاده ای، افزایش و ساماندهی پژوهش و همکاری در موضوع ایمنی جاده ها یکی از اهداف این نشست بود.

وی درباره گام های پیش روی این پروژه نیز افزود: ایجاد ساختار گردآوری اطلاعات مورد نیاز در شبکه پایلوت با کمک ذینفعان، ایجاد پایگاه داده اختصاصی پروژه مبتنی بر سامانهDRIVER، بازبینی و بازنگری فرایند داده محور برای دستیابی به اهداف پروژه، تشکیل هسته پایش و ارزیابی و پایش مستمر پروژه، راه اندازی سامانه اطلاع رسانی پروژه از جمله گام های پیش رو پروژه ارتقاء جایگاه کمیسیون ایمنی راه های ایران است.

گفتنی است ،درحاشیه نشست یادشده، اعضای شرکت کننده ضمن بازدید از مرکز مدیریت راه های کشور ، درجریان عملکرد سامانه های هوشمند این مرکز قرارگرفتند و مقررشد با توجه به اجرای آزمایشی پروژه درمحورهای مواصلاتی استان فارس ، نشست مشابه با مسئولان طراز اول استانی و شورای ایمنی استان یادشده در استان فارس برگزار و روند اجرایی و مطالعاتی پروژه را ازنزدیک ارزیابی کنند.

استان فارس محل اجرای آزمایشی پروژه و میزبان اعضای حمل ونقل اسکاپ

در ادامه بررسی های میدانی پروژه مطالعاتی یادشده هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان فارس با حضور رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، ذاکری مسئول دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه های کشور، تانات تاپورن راسامیت رئیس واحد حمل و نقل پایدار بخش حمل و نقل کمیسیون اسکاپ، تنی چند از اعضای کمیسیون ایمنی راه های استان و نمایندگان دستگاه های اجرایی خدمات رسان جاده ای دراستان فارس برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانسی با کمیسیون ایمنی راه های کشور و نمایندگان دستگاه های اجرایی خدمات رسان جاده ای (اورژانس،پلیس راه ،پزشکی قانونی و...)برگزار شد، در خصوص نحوه اجرای این پروژه مطالعاتی که به منظور ارتقاء جایگاه های کمیسیون ایمنی راه ها عملیاتی می شود، بحث و گفتگو شد.
شایان ذکر است در جریان این سفر، اعضای کمیسیون ایمنی راه های کشور و‌ کمیسیون اسکاپ به استان فارس از محور شیراز-دشت ارژن - ابوالحیات - قائمیه -کنارتخته و هم‌چنین رینگ کمربندی شیراز بازدید کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    نتیجه همه این ها اینه که هر سال بر تعداد کشته ها افزوده می شود ! تیتر کار را ملاحظه بفرمایید : آغاز اجرایی پروژه مطالعاتی!!!!
    مگر چه چیز ناشناخته ای وجود دارد که تازه باید پروژه مطالعاتی با کمک خارجی انجام دهیم که جایگاه کمیسیون ایمنی را ارتقا دهد . حضرات 6 سال است دارند اکشن پلن تهیه می کنند خب در این 6 سال که چندین درصد به کشته ها اضافه شد . باز کرونا به داد رسید و کمی از کشته ها را کم کرد . مشکل این است که آقایان از تصادف هم دنبال سفرخارجی به اقصی نقاط دنیا هستند و ماموریت هایی که دلار بگیرند و گرنه اگر کسی دل سوز باشد نباید وضع این باشد .