| کد خبر: 250662 |

امضای تفاهمنامه حق بهره‌ برداری از اراضی محدوده بندر شهید ذاکری قشم

تفاهم‌نامه حق بهره‌برداری از ۲ هکتار از زمین واگذار شده بندر شهید ذاکری قشم بین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم و مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به امضا رسید.

تین نیوز

تفاهم نامه حق بهره برداری از ۲ هکتار از زمین واگذار شده بندر شهید ذاکری قشم بین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم و مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به امضا رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  با حضور افشار فتح الهی (مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم) و حسین عباس نژاد (مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان)، تفاهم نامه همکاری واگذاری حق بهره برداری از ۲ هکتار زمین واگذار شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی شامل احداث دایک و موج شکن واقع در سایت بندر شهید ذاکری قشم روز دوشنبه ۱۲ دی ماه در محل سازمان منطقه آزاد قشم با اداره کل بنادر هرمزگان منعقد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه این مراسم ضمن قدردانی از مشارکت و همراهی سازمان منطقه آزاد قشم در پیشبرد اهداف حاکمیتی سازمان بنادر در جهت ایجاد و توسعه زیرساخت های مسافری و گردشگری دریایی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه ای را با هفت کشور حاشیه خلیج فارس امضا کرده که در آن کشورهای عضو، متعهد به حفظ، حراست، پایش و مقابله با آلودگی های دریایی و پاسخ گویی به اضطرارهای دریایی شده اند.

حسین عباس نژاد  گفت: براساس این تفاهم نامه و طی برنامه ریزی انجام شده پایگاه ساحلی در این اراضی در جزیره قشم ساخته می شود و علاوه بر آن امضای تفاهم نامه امروز مقدمه ای برای اجرای طرح توسعه بندر شهید ذاکری و همچنین گسترش همکاری های میان دو سازمان خواهد بود.  

به گفته وی ، با امضای تفاهم نامه حق بهره‎برداری از ۲ هکتار زمین واگذار شده بندر شهید ذاکری قشم به اداره کل بنادر و دریانوردی این استان، ضمن بهره مندی از مدیریت واحد امور بندری و انضباط بخشی ترددهای دریایی شناورهای متردد، امکان انجام امور توسعه ای از جمله لایروبی ها و برقراری سامانه های یکپارچه بندری، مسافری و امکان توسعه زیرساخت های اداری، دریایی و بندری فراهم خواهد شد.  

عباس نژاد در این رابطه به مرکز همکاری های منطقه ای "مرکیو" Maritime Emergency  Resopnse and Salvage Co ordination Unit MERCU اشاره کرد که نمونه آن در جزیره قشم و در  بندر شهید ذاکری راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این موضوع ضمن حفظ محیط زیست دریایی امکان اطلاع دقیق تر از وجود آلودگی نفتی در محدوده تنگه هرمز و حوزه حاکمیتی استان هرمزگان را فراهم می سازد.  

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطر نشان کرد: این مهم از طریق پایگاه های سامانه های ماهواره ای سازمان منطقه ای حمایت از محیط زیست دریایی مستقر در کویت و بحرین در قالب قرارداد منطقه ای راپمی و میمیک(ایران، کویت، بحرین، عراق، عمان، قطر ، عربستان و امارات) پایش خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.