| کد خبر: 250041 |

آمادگی بنادر غرب هرمزگان برای ایجاد پایانه‌های ترانزیتی و ترمینال‌ های مکانیزه مواد معدنی

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از آمادگی بنادر غرب استان برای ایجاد پایانه های ترانزیتی خودرو، گردشگری دریایی و ترمینال‌ های مکانیزه مواد معدنی و واگذاری بنادر کوچک در قالب قرارداد BOT توسط سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی خبر داد.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از آمادگی بنادر غرب استان برای ایجاد پایانه های ترانزیتی خودرو، گردشگری دریایی و ترمینال های مکانیزه مواد معدنی و واگذاری بنادر کوچک در قالب قرارداد BOT توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با بیان اینکه جذب سرمایه گذاران نه تنها به عنوان فرصتی برای بهره وری اقتصادی سواحل و ایجاد شغل در این منطقه است، اظهار کرد: افزایش سرمایه گذاری، امکانات و زیرساخت های بندری، تولید سرمایه و رونق بیشتر اقتصادی و اجتماعی منطقه غرب هرمزگان و بهبود معیشت و زندگی ساحل نشینان را برای شهرستان به دنبال خواهد داشت.

وی بابیان اینکه بندر لنگه به عنوان قطب  ترانزیت خودروی ایران فعالیت می کند اظهار داشت: با توجه به رونق ترانزیت خودرو و چشم انداز ترانزیت ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال، این بندر دارای موقعیت بسیار مناسب برای مشارکت بخش خصوصی در زمینه ساخت پارکینگ طبقاتی است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان ادامه داد: فرصت های سرمایه گذاری در بندر شیوء برای سرمایه گذاران با انجام لایروبی و هم چنین تجهیز، توسعه و ایجاد زیرساخت های لازم در این بندر فراهم است و در راستای پیشبرد زیرساخت های تجاری استان بنادر غرب آماده خدمات رسانی به سرمایه گذاران است.

سالاری افزود: مدیریت بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در دیگر حوزه ها از جمله ساخت ترمینال مکانیزه مواد معدنی، ساخت اسکله مارینا برای ورزش های آبی و خدمات رسانی به شناورهای عبوری و بانکرینگ نیز است.

به گفته وی؛ وجود معادن گچ، سنگ گابرو و شن ماسه، همجواری با کریدورهای تردد کشتی های اقیانوس پیما و هم چنین نزدیکی فاصله با بنادر مهم امارات متحده عربی از جمله راس الخیمه، شارجه، حمریه، پورت راشد و جبل علی باعث به وجود آمدن موقعیت ژئواستراتژیک بندرلنگه شده است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، مجموعه بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان طلایه دار تخلیه و بارگیری خودروهای ترانزیتی در بین بنادر ایران، پرترددترین بندر کشور و کانون ثقل تجارت دریایی در منطقه خلیج فارس که ۹ بندر تجاری، مسافری و چند منظوره رادر خود جای داده است .

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.