| کد خبر: 249969 |

کاهش نقاط حادثه ساز در جاده ها

رئیس سازمان راهداری کشور از کاهش نقاط حادثه خیز جاده ای خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری کشور از کاهش نقاط حادثه خیز جاده ای خبر داد.

به گزارش تین نیوز ، امانی در حاشیه رزمایش ترافیکی پلیس راهور که صبح امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: تعداد نقاط حادثه خیز در جاده های کشور ۳۲۰۰ نقطه بود که از این تعداد پلیس به ما اعلام کرد که ۱۵۰۰ نقطه اورژانسی است و باید سریعا ایمن سازی در آن انجام شود. قرار شد اعتبارات لازم در این خصوص اختصاص پیدا کند و تکلیف ما هم این بود که ظرف مدت یک سال و نیم کلیه نقاط را رفع کنیم اما متاسفانه بحث تخصیص اعتبارات حل نشد. با این وجود حدود ۵۰۰ نقطه را تا پایان سال گذشته رفع کردیم و برای رفع ۳۰۰ نقطه هم تا کنون اقداماتی انجام شده، بنابراین می توان گفت که از آن ۱۵۰۰ نقطه اورژانسی حدود ۷۰۰ نقطه باقیمانده است.

وی با بیان اینکه در مجموع با این وضعیت تخصیص اعتبارات فکر می کنم که رفع نقاط حادثه خیز حداقل چهار تا پنج سال طول بکشد، ادامه داد: در تفاهم نامه ای سه جانبه که میان وزارت راه، وزارت صمت و وزارت نفت منعقد شد بنا شد تا ۱۶۷ هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل عمومی که فرسوده است نوسازی شود.

رئیس سازمان راهداری همچنین در سخنانی این رزمایش گفت: وظیفه ما خدمت رسانی به مردم است و ما امیدواریم که روزی برسد که هیچ کشته و مصدومی در راه های شریانی کشور نداشته باشیم.

امانی به جلسه روز گذشته که پیرامون قانون جوانی جمعیت برگزار اشاره شد، گفت: من در آن جلسه گفتم اگر بتوانیم همین موضوع کشته شدگان حوادث رانندگی را مدیریت کنیم و هر سال آن را کاهش دهیم بزرگترین خدمت را به بحث جمعیت کرده ایم.

وی با بیان اینکه خسارات ناشی از مرگ هر یک نفر در رویدادهایی نظیر حوادث رانندگی را بالغ بر هشت میلیارد تومان است، تصریح کرد: این یعنی اینکه هر یک نفری که کشته شود خسارتی هشت میلیارد تومانی به کشور وارد شده است. حالا شما ببینید که عمده قربانیان حوادث رانندگی نیز در کشور ما جوانان هستند. افرادی که باید آینده این کشور را بسازند و سرپرست خانواده ای هستند. این غم بزرگی است. لازم است با یک عزم ملی تمام دستگاه ها تلاش کنند تا شمار قربانیان حوادث رانندگی کم شود.

امانی درباره اقدامات راهداری نیز گفت: ۱۲ هزار نفر از پرسنل راهداری به وسیله ۹۶۰۰ دستگاه ماشین و در ۱۱۵۰ راهدارخانه که تعداد آن سال گذشته تا کنون ۱۰۰ دستگاه افزایش داشته است در طرح زمستانه امسال مشارکت دارند. ما امسال توانستیم به ازای هر ۲۵ کیلومتر از راه های اصلی یک نمک پاش مکانیکی تامین کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.