| کد خبر: 248564 |

شانس و اقبال به صنعت کشتی‌ های کروز روی آورد

تقاضا در صنعت کشتی‌ های مسافری کروز به سطح قبل از همه‌گیری کرونا بازگشته به گونه‌ای که سطح امیدواری را در بین مدیران و صاحبان کشتی‌ های کروز تقویت کرد، در واقع شانس و اقبال به سمت این صنعت پس از دو سال روی آورده است.

تین نیوز

تقاضا در صنعت کشتی های مسافری کروز به سطح قبل از همه گیری کرونا بازگشته به گونه ای که سطح امیدواری را در بین مدیران و صاحبان کشتی های کروز تقویت کرد، در واقع شانس و اقبال به سمت این صنعت پس از دو سال روی آورده است.

به گزارش تین نیوز، خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به اینکه تقاضای کشتی های کروز به قبل از سال ۲۰۱۹ برگشته و این صنعت در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ جان تازه ای به خود گرفت، اما تورم در سوخت و مواد غذایی همچنین کمبود خدمه این صنعت را با مشکلاتی مواجه کرده است.

بر اساس این گزارش رزرو کشتی های مسافری کروز در حال حاضر بیشتر از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ است. بر این اساس رزرو کشتی ها ی کروز توسط مسافران علاقمند به گردشگری از تخمین پیش بینی وال استریت پیشی گرفته است.

بر اساس پیش بینی های وال استریت قرار بود سطح اشغال کابین های کشتی های کروز در سه ماهه ۲۰۲۲ به ۹۲ درصد برسد، اما در حال حاضر این رقم به ۹۶ درصد رسیده است. از سوی دیگر سهام شرکت های کشتیرانی کروز نیز با افزایش مواجه شده است و پس از دو سال رقم افزایش هر سهم کشتی های کروز در بورس از سطح میانگین ۱۴ سنت به ۲۶ سنت رسیده است.

در این راستا "جیسون لیبرتی" مدیر اجرایی شرکت رویال کاراییب به عنوان بزرگترین دارنده کشتی های کروز پیرامون رونق صنعت کشتی ها ی کروز گفت: برای اولین بار از زمان همه گیری کووید ۱۹ که کشتی های کروز را زمین گیر کرد موفق شدیم به شرایط زمان سال ۲۰۱۹ برسیم.

وی افزود: شانس و اقبال به کسب و کار صنعت کشتیرانی کروز بازگشته و خوشبختانه ما راه بدون برگشتی را طی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی تحلیلگران قرار بود این شرکت ۲.۹۷ میلیارد دلار درآمد کسب کند، گفت:، اما سطح درآمد تا کنون به ۲.۹۹ میلیارد دلار افزایش یافته است. همچنین سهام این شرکت در بورس نیویورک که در دوران کرونا به طور میانگین ۳۰ درصد کاهش یافته بود، در پایان هفتۀ گذشته در بورس نیویورک ۸.۳ درصد افزایش یافت و هر سهام ۵۳.۷۷ دلار معامله شد.

به گفته مدیر اجرایی رویال کاراییب اشغال کشتی های کروز در حالی افزایش یافته است که تورم در سوخت و مواد غذایی باعث افزایش قیمت بلیت های این قبیل کشتی شده است.

وی در ادامه گفت: در حالی شاهد رونق کشتی های مسافری در اروپا و آمریکا هستیم که کشور چین هنوز نتوانسته محدودیت های مربوط به کشتی های مسافری را لغو کند و ما انتظار داریم که در سال ۲۰۲۳ وارد بازار چین شویم. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.