| کد خبر: 246231 |

ظرفیت‌ های اقتصادی از موضوعات جدی در فراکسیون اقتصاد دریا محور است

نماینده مردم قشم، بندرعباس، خمیر و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و برنامه جمعیت بر توجه به دریا و سواحل تاکید شده و توجه به ظرفیت‌های اقتصادی دریا از موضوعات جدی در فراکسیون اقتصاد دریامحور است.

تین نیوز

نماینده مردم قشم، بندرعباس، خمیر و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و برنامه جمعیت بر توجه به دریا و سواحل تاکید شده و توجه به ظرفیت های اقتصادی دریا از موضوعات جدی در فراکسیون اقتصاد دریامحور است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، منصور آرامی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های زیرساختی و گردشگری جزایر قشم اظهار داشت: موضوع توسعه اقتصاد دریامحور، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد غیرنفتی همواره مورد تاکید جدی رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: نیروی راهبردی دریای ارتش جمهوری اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی از نخستین نهادها و سازمان هایی هستند که موضوع اقتصاد دریا را با جدیت دنبال کردند و در سال های اخیر مساله سواحل و گردشگری دریایی و موضوعات پیرامونی آن از سوی سازمان بنادر نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور با اشاره به وجود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل و ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع پهنه آبی کشور اظهارداشت: دریا برای کشور یک نعمت است و اقتصاد آن حتی برای استان های مرکزی تاثیرگذار است.

آرامی گفت: در راستای توسعه و پویایی اقتصاد دریامحور و بهره گیری بهتر از سایر ظرفیت های دریایی، مجلس این آمادگی را دارد از تمامی ظرفیت های قانون گذاری و نظارتی خود استفاده کند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقتصاد در دولت سیزدهم، اقتصاد مردمی است و در هر منطقه از سواحل کشور که دولت بخواهد ورود پیدا کند، خود مردم به شکل جدی تر برای کمک به اقتصاد جامعه محلی و برطرف شدن مشکلات پیش قدم هستند.

مشارکت جامعه محلی؛ زمینه ساز توسعه عمرانی و زیرساخت های بندری

آرامی در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبه مردم روستای تنبان جزیره قشم مبنی بر احداث اسکله گردشگری اشاره کرد و گفت: تمامی مسئولان در سازمان بنادر، دولت و مدیران محلی تاکید دارند براساس مطالبات مردمی یک اسکله گردشگری و مکانی برای پهلوگیری شناورهای کوچک در این منطقه احداث شود.

وی با بیان اینکه مشارکت بین مردم و ارگان های دریایی می تواند زمینه ساز توسعه عمرانی و زیرساخت های بندری در این منطقه را فراهم کند، ایجاد اشتغال برای مردم منطقه و جوانان محلی، توسعه ایمنی دریا و آبادانی منطقه را از مزیت های اصلی احداث این اسکله برشمرد و خاطرنشان کرد: برای احداث این ظرفیت دریایی خود مردم از ابتدا پای کارهستند .  

احداث اسکله گردشگری در روستای تنبان جامعه محلی را توانمند می کند

فرماندار قشم نیز با اشاره به وجود تبادلات تجاری و بازرگانی بین جزایر هرمزگان و کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: امنیت پایدار مقدمه ای برای ایجاد اقتصاد دریاپایه و تبادلات تجاری است و اگر امنیت نباشد قطعا اقتصاد پایداری نیز ایجاد نخواهد شد.

محمد محمدحسینی در خصوص کمک فرمانداری قشم برای توسعه معیشت ساحل نشینان و صیادان جزیره قشم، یکی از مزیت های مهم حوزه اقتصاد دریامحور در جزیره قشم را مردم محور بودن آن عنوان کرد.

وی نیز احداث اسکله گردشگری در روستای تنبان را در توانمندسازی اقتصاد جامعه محلی موثر دانست و خاطرنشان کرد: با احداث این طرح گردشگری با استفاده از ظرفیت خود جامعه محلی امنیت پایداری به دست خود مردم ایجاد خواهد شد.

لزوم هم افزایی ارگان های اجرایی با طرح های سرمایه گذاری حوزه دریایی بنادر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک بخشی از نظام حاکمیتی همگام با سیاست های دولت سیزدهم که مورد حمایت رهبر معظم انقلاب است، بر توسعه اقتصاد دریاپایه و کمک به اقتصاد مردم این جزیره با بهره گیری از توانمندی بومیان منطقه و امکاناتی که وجود دارد، تاکید دارد.

حسین عباس نژاد افزود: مشارکت و همراهی بسیاری از مردم این جزیره که از راه دریا ارتزاق می کنند، نشانگر اهمیت توسعه اقتصاد دریامحور با تکیه بر توان جامعه محلی و صیادان است.

 وی ادامه داد: در راستای تقویت رونق اقتصادی و معیشتی صیادان جزیره قشم و همچنین توانمندسازی آنها، سازمان منطقه آزاد و محیط زیست از جمله سازمان هایی هستند که می توانند در این فرآیند بسیار اثرگذار باشند و انتظار ما با طرح های سرمایه گذاری حوزه دریایی بنادر همراهی و هم افزایی این ارگان ها است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.