| کد خبر: 245335 |

◄ توسعه اراضی لجستیک صنعتی بندری و ایستگاه‌های ریلی

در قالب این طرح جامع، پروژه‌های مختلفی از جمله احداث اسکله‌های نفتی و خدماتی و سیلوی ترانزیت غلات با ظرفیت ۱۰۰هزار تن احداث می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ایجاد طرح‌های توسعه دریایی، خشکی و تجهیزات بندری در طرح جامع بندر شهید رجایی را تشریح کرد و گفت: در قالب این طرح جامع، پروژه‌های مختلفی از جمله احداث اسکله‌های نفتی و خدماتی و سیلوی ترانزیت غلات با ظرفیت ۱۰۰هزار تن احداث می‌شود.

به گزارش تین نیوز، علیرضا محمدی کرجی‌ران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی گفت: در اجرای این طرح مطالعاتی تاکنون پروژه‌های متعددی در زمینه سرمایه‌گذاری، توسعه دریایی، خشکی و تجهیزات بندری تعریف شده است.

وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته درطرح جامعه بندر شهید رجایی، افزود: در حوزه دریایی، احداث اسکله‌های نفتی و خدماتی جدید، توسعه کانال دسترسی و حوضچه گردش غربی و در بخش بندری نیز طرح‌هایی از جمله توسعه کریدورهای خطوط لوله نفتی، احداث سیلوی ترانزیت غلات با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن، احداث ترمینال‌های ۳ کانتینری، کار مایع، مکانیزه و اسکله‌های فله و توسعه فاز یک اراضی لجستیک صنعتی بندری تعریف شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به آنچه در جهت تعمیم و گسترش فعالیت‌های ریلی در مطالعه طرح جامع بندر شهید رجایی به آن پرداخته شده است نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح‌های به توسعه مختلف فعالیت‌های ریلی در ابعاد مختلف مانند اصلاح خطوط ریلی موجود در شرق بندر شهید رجایی، توسعه ایستگاه ریلی شرق بندر برای نفت و محصولات فولادی، اصلاح خطوط ریلی ترمینال کالای عمومی، احداث ایستگاه ریلی ترمینال ۲ کانتینری با ۶ خط اصلاح خطوط ریلی موجود در شمال غرب بندر، احداث ایستگاه ریلی ترمینال فله معدنی با ۴ خط و خطوط دسترسی به آن پرداخته شده است.

محمدی کرجی‌ران، ایجاد پل روگذر بر روی خطوط راه‌آهن به منظور کاهش تداخلات حرکتی بر روی مسیر R۴، ایجاد پل روگذر بر روی بزرگراه به منظور دسترسی بین دو منطقه گمرکی از اراضی پشتیبانی به غرب اراضی ۲۴۰۰ هکتاری برای بخش جاده‌ای را از دیگر مطالعات به انجام رسیده در طرح جامع بندر شهید رجایی عنوان کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، لازمه انجام این طرح‌های توسعه‌ای مهم را مستلزم عواملی نظیر رشد اقتصادی بندر و تامین منابع مالی لازم برشمرد.

یادآوری می‌شود، بندر شهید رجایی با برخورداری از ۴۵۱۰ متر مساحت، ۲۶۵۰ متر موج شکن، ۱۲۴ میلیون تن ظرفیت انبار و محوطه و ۱۷۰ میلیون تن ظرفیت دسترسی دریایی، ۳۲ پست و ۱۲ پست اسکله نفتی (خلیج فارس) یکی از مهم‌ترین کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی دنیا قلمداد می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.