| کد خبر: 243432 |

◄ جوابیه انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی مالکان کامیون ایران به یک یادداشت

بدیهی است مدیریت حقوقی انجمن حق خود را به منظور پیگیری حقوق از طریق مجاری قضایی محفوظ می داند.

تین نیوز

به دنبال انتشار مطلبی با عنوان با «عنوان چالش جدید: صدور پروانه فعالیت برای تشکل اقتصادی حمل و نقلی توسط اتاق های بازرگانی» در این شبکه خبری، انجمن  شرکت های حمل و نقل بین المللی مالکان کامیون ایران، جوابیه ای به این شبکه خبری ارسال کرده است که متن آن در ادامه می آید.

به گزارش تین نیوز، متن این جوابیه با حذف چند کلمه توهین آمیز و خارج از چارچوب ادب که به جای آنها از سه نقطه (...) استفاده شده، عینا به شرح زیر است:

«سردبیر محترم وب سایت تین نیوز

با سلام،

احتراماً در خصوص انتشار مطلبی با «عنوان چالش جدید: صدور پروانه فعالیت برای تشکل اقتصادی حمل و نقلی توسط اتاق های بازرگانی»، با شماره 243224 مورخ 01/03/1401مطابق ماده 23 قانون مطبوعات، روابط عمومی، انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی مالکان کامیون ایران ضمن اعتراض شدید نسبت به تهمت ها و نکات کذب مطرح شده در مطلب فوق الذکر که ناشی از فقدان دانش در حوزه تشکل ها از سوی نگارنده بوده است پاسخ پیوست را جهت درج در وب سایت تین نیوز ارسال می نماید. بدیهی است مدیریت حقوقی انجمن حق خود را به منظور پیگیری حقوق از طریق مجاری قضایی محفوظ می داند.

 با تشکر مدیر روابط عمومی انجمن

بسمه تعالی

امروزه یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی در کشور ها به میزان داشتن تشکل های تخصصی و انجمن‌ های حرفه‌ای مرتبط می باشد و کشورهای پیشرو در دنیا دارای تشکل‌های تخصصی و قوی هستند اگرچه متاسفانه در طی سال های اخیر به واسطه حجم مشکلات و انبوه مسائل و موضوعاتی که برای بخش خصوصی به وجود آمده است با تشتت و تعدد تشکل‌ های تخصصی کارفرمایی مواجه هستیم اما مشکلات موجود بخش را وادار و مجاب به اتخاذ چنین رویکردی  به منظور پیگیری و حل مشکلات و موضوعات پیش رو می‌کند در خصوص مطلب نگاشته شده به عنوان «چالش جدید؛ صدور پروانه فعالیت برای تشکل های اقتصادی حمل و نقلی توسط اتاق های بازرگانی» این مطلب بیش از هر چیز نشان دهنده عدم دانش و آگاهی نگارنده نسبت به موضوع  تخصصی تشکل های تخصصی و انجمن‌های حرفه‌ای بوده است.

در کشور ما وجود سه نهاد به عنوان اتاق بازرگانی، وزارت کار و وزارت کشور به عنوان سه مرجع ثبت تشکل‌ های تخصصی از گذشته و هرسه مطابق قانون وجود داشته است والبته که در ماده ۵ قانون بهبود فضای کسب و کار مرجع ساماندهی تشکل های اقتصادی به اتاق بازرگانی واگذار شده و در قانون اتاق بازرگانی نیز این نهاد مدنی بخش خصوصی به عنوان مرجع ثبت تشکل های اقتصادی بخش خصوصی معرفی و اعلام شده است. انتشار مطلب سراسر افترا، توهین و تهمت از سوی نگارنده یا در خوشبینانه‌ ترین حالت ناشی از ... نگارنده نسبت به موضوعات و در حالت دیگر ناشی از عناد و کینه شخصی می باشد بنابراین توصیه انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی مالکان کامیون ایران، افزایش دانش حقوقی و مطالعه در این خصوص است و این انجمن آمادگی ارائه اطلاعات تخصصی در موضوع  به نگارنده را دارد.

شایان ذکر است حدود ۸۰ درصد از تشکل‌های ثبت شده در اتاق  به نام انجمن فعالیت می کند و از منظر اتاق به عنوان مرجع ثبت تفاوتی بین سندیکا، اتحادیه، انجمن های صنفی ها وجود ندارد از سوی دیگر همه کشورهای معتبر و پیشرو در حوزه حمل و نقل تاکید و تکیه خود را در حوزه حمل و نقل جاده ای بین الملل بر شرکت های معتبر قرار می دهند تا ضمن مدیریت درست، نقش مسئولیت در فرایند حمل و نقل را به درستی تعریف اجرا کنند به عنوان مثال در کشور همسایه ترکیه اساسا شرکت های حمل و نقل بین المللی می بایست با شرط تملک کامیون ثبت و  اقدام به  فعالیت نمایند.

در سال ۱۳۹۶ شرکت های مالک کامیون به دلیل عدم وجود نهاد و تشکل تخصصی بر آن شدند تا انجمن تخصصی خود را در اتاق ایران به ثبت برسانند تا این انجمن تخصصی را که همگی مرکب از سرمایه گذاران و کارآفرینان  بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل بین المللی جاده ای  هستند،  شکل دهند.

ظاهرا نگارنده توجه به مفهوم «کریر و فورواردر» در حمل و نقل بین المللی ندارد و تفکیک این 2 مفهوم از ضروریات موجود حوزه حمل و نقل بین المللی است. در ادامه می بایست توجه نگارنده را به اساسنامه انجمن جلب کرد که در آن شرایط عضویت به درستی و دقیق احصاء شده است و شرکت هایی که حداقل مالکیت ۲ دستگاه کشنده و 2 دستگاه بارگیر را به نام شرکت و یا اعضای هئیت مدیره داشته  باشند امکان حضور و عضویت اصلی در انجمن را دارند که مستحضر هستند در شرایط فعلی حداقل ارزش سرمایه گذاری آن ده میلیارد تومان می باشد و هر کامیون موجب اشتغال حداقل 2 راننده که فاقد کامیون هستند شده است که این حداقل است و اعضایی وجود دارند که بیش از 10 دستگاه کامیون و بارگیر الی 250 دستگاه را در اختیار دارند که خود موجب اشتغال شده است.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که رانندگان محترم از مهمترین ارکان حمل و نقل در کشور می باشند و احترام این قشر بر همگان واجب است به نحوی که  در شرکت های حمل و نقل این قشر زحمتکش جایگاه و شأن ویژه ای دارد اما هرگونه تلاش برای ایجاد اختلاف میان رانندگان و شرکت های دارنده کامیون، آب به آسیاب دشمن ریختن و تلاش برای تضعیف پیکره ضعیف حمل و نقل جاده ای در کشور است و بسیار مذموم و ناپسند است.

  در پایان تاکید بر این مسئله ضروری است که متولی بخش خصوصی در کشور اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و مشاور اقتصادی سه قوه است و ثبت و شکل گیری تشکل ها ذیل این مجموعه کاملا منطبق و مطابق با قانون بوده و و هرگونه ابهام و سوالی وجود داشته باشد می بایست از طریق مراجع ذیربط استعلام گردد و این گونه اتهام پراکنی به نظر ناشی از  عناد یا  ... نویسنده است که می بایست با پرسش و سوال درست حل شود نه با انتشار مطلبی موهوم و بی اساس و پایه.»

 

 

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین 6 0

    باسلام
    ابتدا باید از نشریه الکترونیکی تین نیوز در خصوص همکاری بی طرفانه برای روشنگری و نشر مقالاتی که اتکاءآن مقررات و قوانین است تشکر نمود .

    امیدوارم هردو مقاله وپاسخ ان تا مدت‌های مدید در دسترس خوانندگان ومدیران منصف وعدالتخواه قرار داشته باشد تا هر دو را همزمان مطالعه کنند و این خود بهترین سند خواهد بود.

    لازم است چند موضوع را درخصوص مقاله مورد اشاره توضیح بدهم .

    اول اینکه در طول مقاله سعی شده است با زبانی ساده وقابل فهم و با اتکاء واستناد به قوانین ومقررات توضیحات قابل فهم برای عموم، موارد را تشریح کنم ومسلما انتظار میرود خواننده استناد ها ومراتب قانونی را مد نظر قرار دهد و چنانچه نویسنده در استناد به قوانین و یا در نقل مضامین قانونی ، برداشت شخصی یا احیانادتفسیر به رای داشته است ،انرا مستند و مستدل مطرح نمایند وبحث را که یک بحث حقوقی است با کلماتی سخیف به بیراهه نکشانند .لذا از این بابت از نویسنده جوابیه برای پاسخگویی انتظار بیشتری می‌رفت .

    دوم اینکه در مقاله مذبور اگر چه مستقیما نام یک انجمن را بعنوان نمونه بارز ،برای وجود حفره های موجود در مقررات نام برده ام .
    اما مسلما صادر کننده پروانه فعالیت برای این انجمن جهت پاسخگویی و(صدالبته با نگاه حقوقی )نسبت به نگارنده در ارسال جوابیه ارجعیت داشت.مگر اینکه مدیران صادرکننده پروانه و مدیران این شخصیت حقوقی دارای پروانه عملا یکی باشند.

    سوم اینکه ،تنها استنادی که در این پاسخ دیده میشود اشاره به موضوع شرط داشتن مالکیت حداقل دو دستگاه کامیون برای شرکتهای عضو مندرج در اساسنامه است واین سوال پیش می‌آید که اساسا مالکیت در
    این شرکتها که آنها را از سایر شرکتهای حمل ونقل بین المللی متمایز میسازددر کجا به رسمیت شناخته شده است ؟؟!
    آیا سازمان راهداری درصدور پروانه فعالیت شرکتهای حمل ونقل بین المللی تمایزی بین کریر و فورواردر قائل شده است؟! وایا پروانه فعالیت این شرکتهابدلیل مالکیت دو دستگاه کامیون آنها را در زمره کریر ها قرار داده است؟!
    در خاتمه انتظار میرود مدیران محترم سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور ،ونیز سازمان بازرسی کل کشور برای اصلاح ساختار های موجود ورود نمایند .
    با سپاس محسن متقین ۸/ ۳/ ۱۴۰۱

  • خدادادبکرانی 1 0

    سلام ..
    ماده ۵قانون اتاق بازرگانی بند ک از تشکیل اتحادیه های صادراتی ووارداتی وسندیکاهای تولیدی در زمینه فعالیت های بازرگانی وصنعتی اشاره فرموده ..

    نه اینکه انجمن های حمل ونقلی ...!!

    درضمن فعالیت این ها باید در حوزه بازرگانی صنعتی ،معدنی وخدماتی که مربوط به مقررات خود اتاق بازرگانی هست باشد ...

    لذا قطعا اگر در حوزه خدمات حمل ونقل بخواهند ورود کنند یک سری مقررات وضوابط دیگه ای که در قوانین حاکم بر حوزه حمل ونقل وقانون کار جمهوری اسلامی جاری است را باید رعایت کنند ،

    اگر هر تشکلی ویا انجمنی با این نام بخواهد پروانه کسب وکارش را از برخی دستگاههای اجرای ،اقتصادی ،وخدماتی کسب کند وبه بهانه در یافت پروانه کسب در حوزه های دیگر بدون نظارت دستگاه متولی ومربوطه فعالیت کند ،که جامعه متوجه تداخل های کاذب در خدمات وتولید خدمت خواهد شد . واین چنین جامعه را متوجه ناهنجاری وهرج ومرج خواهد کرد .

    متولی حمل ونقل جاده ای کل کشور سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ایست ..

    اینا که تمام دستگاههای اجرایی ومجلس محترم شورای اسلامی وتمام تشکلات واصناف واحزاب در کشور می دونند ...!

    که مصوبات شورای عالی هماهنگی ترابری را که این شورا متشکل از چند دستگاه اجرایی از جمله وزارت صمت و صنایع ومعادن و وزارت راه وشهرسازی و...هستند ،باید اجرا یی کند ...

    مجوز فعالیت تمام شرکتهای حمل ونقل جاده ای اعم از داخلی ویا بین المللی ایرانی که قصد فعالیت در حوزه حمل ونقل کالا وبار در داخل وترانزیت کالا از کشور را دارند نیز باید از طرف سازمان راهداری تایید وصادر شود،...

    حالا کجای ماده ۵قانون اتاق بازرگانی چنین مجوزی برای کسب وکار وتشکیل چنین انجمن ویا تشکل شرکت حمل ونقلی را اشعار فرموده که از دیدگاه عموم پنهان است ؟!

    لذا به نظرم اینجا وظیفه سازمان محترم راهداری وحمل ونقل جاده است ،که در تشکیل وایجاد چنین تشکلات حمل ونقلی که پروانه کسب کار خود را از دستگاههای دیگر اجرایی واتاق بازرگانی دریافت کرده اند ،ولی در حوزه حمل ونقل موازی با سیستم حمل ونقل کشور فعالیت دارند ورود کند ،و با صدور مجوز های این چنینی که توسط برخی دستگاههای اجرای در این حوزه برخورد کند .
    یا حق✋

  • محسن متقین 0 0

    سلام ، رسانه رسالت خودش را دارد یعنی باید هم اینطور باشد ،کار خودش را میکند ،گاهی من خوشم می‌آید ،گاهی ممکن است آنچه نوشته میشود باب طبع من نباشد گاهی ممکن است اینگونه استنباط شود که چرا نوشته های فلان شخص را منتشر میکنند ولی از نوشته فلان شخص استفاده نمی‌کنند و دهها موضوع دیگر ،اما رسانه کار خودش را میکند. اصلا رسالت اش این است ،کم توقعی اش هم نمیشود، (نون والقلم ومایسطرون )


    وقتی رسانه ای تخصصی میشود دیگر تکلیف اش مشخص است،انچه باید بگوید وبنویسد وانهایی که میگویند ومینویسند آهسته آهسته غربال میشوند و بعد از مدتی ممکن است محدود به تعداد کمی وشاید به تعداد انگشت های دودست تقلیل یابند ،این ذات نوشته های تخصصی است انوقت .مخاطب ها هم خاص میشوند .



    نوشته تخصصی مخاطب خاص خودش را دارد ،تاثیرش هم خاص است ،گاهی رسالت اینگونه نوشته ها اینقدر گسترش می‌یابد که میشود کلاس آموزش ،ادم چیز یاد میگیرد ،اموخته هایش را مرور میکند ،وگاهی دریچه ای نو برایش باز میشود .

    اصلا نق زدن های غیر منطقی و خط دار وسمت دار برای تخریب ،جایی برای اینگونه نوشته ها ندارد ،بر اینگونه نوشته ها تنها میشود نقدی کارشناسانه کرد،میشود یک نوشته را تحلیل منطقی کرد ،میشود برای رد آن دلیل منطقی اورد،اما نق زدن های معمولی که در جاهای دیگرمرسوم است، اصلا در اینگونه نوشته ها جایگاهی ندارد.