| کد خبر: 241001 |

◄ شرکت دانش بنیان گسترش صنایع ریلی (ایرید)؛ نوآور برتر

شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) به عنوان نوآور برتر جشنواره نوآوری برتر ایرانی انتخاب شد.

تین نیوز

شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) به عنوان نوآور برتر جشنواره ی نوآوری برتر ایرانی انتخاب شد. 

به گزارش تین نیوز؛ ششمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی به همت دانشگاه صنعتی شریف و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. 

مدیر عامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران در این زمینه گفت: این شرکت در  ششمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی جزو 25 نوآور برتر انتخاب شد و لوح زرین و گواهینامه نوآوری برتر ایرانی در سال 1400 را کسب کرد.

مصطفی بهرامی افزود: آنچه موجب دریافت این جایزه شد «اتصال ریل به تکه مرکزی با روش جوشکاری شیار باریک» بود. 

ششمین جشنواره نوآوری برتر ایران - دانشگاه شریف (1)
 گواهینامه نوآوری برتر ایرانی 

بهرامی عنوان کرد: در این جشنواره طرح های نوآور از شرکت های مختلف از لحاظ نو آوری، ایده پردازی، روش انجام کار، و نتایج به دست آمده مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: برای انجام این پروژه باید دو فلز غیر همجنس - ریل فولادی پرکربن به فولاد پرمنگنز هادفیلد - به یکدیگر به روش جوشکاری اتصال داده می شدند.

او تاکید کرد: در دنیا، انجام این عمل اغلب به کمک دستگاه جوش فلاش بات مرسوم است. اما تکنولوژی این دستگاه در اختیار دو کشور اروپایی است و به دلیل تحریم های ظالمانه، امکان واردکردن این دستگاه به داخل کشور وجود ندارد. لذا برای رفع نیاز کشور نیازمند ابداع روشی جایگزین بودیم. در همین راستا  چندین بار با شکست مواجه شدیم اما این شکست ها پله ای برای رسیدن به موفقیت های بعدی ما شد.

بهرامی ادامه داد: پس از انجام مطالعات علمی بیشتر و انجام آزمایشات مکرر و تطبیق‌ پذیری با استانداردهای جهانی، توانستیم با انتخاب نوع خاص الکترود علاوه بر امتزاج پذیری و ترکیب شیمیایی، به خواص مکانیکی مطلوب و استاندارد برسیم.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت موفق به ابداع روشی نو به نام روش جوشکاری شیارباریک ریل به تکه مرکزی شدیم که جایگزین روش جوشکاری فلاش بات گردید. این روش جدید جوشکاری تمامی الزامات و تست های مربوط به روش جوشکاری فلاش بات را پاس نمود.

بهرامی در ادامه به دستاورهای شرکت ایرید در سال 1400 اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه شرکت ایرید در سال 1400 دستاورهای خوبی داشته که از آن جمله می توان به رشد تولیدات شرکت به بیش از پنج برابر نسبت به سنوات گذشته اشاره نمود.

او افزود: علاوه بر این دانش بنیان کردن تولید سوزن و عقد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه تبریز در زمینه تحقیق و توسعه در حوزه‌ های مختلف مرتبط با تولیدات این شرکت، از دستاوردهای علمی این شرکت می باشد.

لوح نوآوری ایرید 1
لوح زرین شرکت گسترش صنایع ریلی

مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی در خصوص برنامه های این شرکت برای سال آینده با بیان این که تمرکز بر داخلی سازی و تولید داخلی از برنامه های آتی این شرکت است، افزود: کارخانه تولید ریل زبانه در سال 1401 به بهره برداری می رسد و متعاقبا وابستگی در خصوص ریل زبانه قطع خواهد شد. 

وی همچنین یادآور شد که مسئولیت پروژه ای که موجب دریافت لوح تقدیر شد بر دوش جوانان متخصص و متعهد بود.

بهرامی در پایان به جهت بهره مندی از ظرفیت کامل تولید سوزن، از مسئولان درخواست کرد مانع واردات سوزن شوند.

به گزارش تین نیوز، ششمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی در 16 اسفند 1400 با انتخاب 25 نوآور برتر خاتمه یافت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.