| کد خبر: 240668 |

◄ پیش بینی افزایش ترانزیت ریلی به 2.8 میلیارد تن کیلومتر تا پایان سال

ترانزیت ریلی تا پایان سال از نظر تناژ به ۱.۹ میلیون تن و از نظر تن کیلومتر به ۲.۸ میلیارد تن کیلومتر افزایش خواهد داشت.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل ریلی با اشاره به توئیت اخیر مدیرعامل راه آهن که طی آن اعلام کرده، ترانزیت ریلی کشور در سال جاری رکورد صد ساله را شکسته است، گفت: هرچند آمارهای ثبتی منتشر شده از ترانزیت کشور در وب‌سایت راه آهن فقط از سال ۱۳۷۴ موجود است لکن این آمار نشان می‌ دهد که براساس ترانزیت ریلی 11 ماهه سال جاری خوشبختانه در این حوزه از صنعت حمل‌ و نقل ریلی، امسال نسبت به تمام سال‌ های قبل رشد وجود داشته است.

به گزارش تین نیوز وی که نامش در تین نیوز محفوظ است، افزود: طبق پیش‌‍‌ بینی‌ های انجام شده ترانزیت ریلی تا پایان سال از نظر تناژ به ۱.۹ میلیون تن و از نظر تن کیلومتر به ۲.۸ میلیارد تن کیلومتر افزایش خواهد داشت.

وی افزود: ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران حمل‌ و نقل ریلی و دیگر عوامل مؤثر در این اتفاق مبارک لازم است به نکاتی در این رابطه توجه شود:

  1. فرایند بازاریابی و جذب کالاهای ترانزیت به‌دلیل عبور از کشورهای مختلف مستلزم زمان و اقدامات اجرایی زیربنایی، رو بنایی و تجاری متعددی است که انتساب تغییرات آن به چند ماه و حتی یک سال و چند سفر و مذاکرات سیاسی در چند وقت اخیر، ناشی از ساده‌ انگارى این فعالیت مهم و راهبردی است که می‌تواند مخاطبان را نسبت به توانایی حرفه‌ ای مسئولان ذیربط در تداوم این اتفاق میمون نگران کند.
  2. بررسی آمار عملکرد ماهیانه سال جاری ترانزیت ریلی نشان می‌ دهد روند رشد و بهبود ترانزیت از ابتدای سال جاری آغاز شده و بیشترین تناژ و تن کیلومتر حمل، مربوط به اردیبهشت ماه می‌باشد و حدود 70 درصد ترانزیت قبل از مذاکرات مدیریت جدید صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید:

  1. هرچند مذاکرات سیاسی فعالیتی بسیار مهم و لازم است اما انتظار اثرگذاری کوتاه مدت چند ماهه با ساختار این فعالیت منطبق نیست و اثرات آن در میان‌ مدت و بلندمدت قابل انتظار است که امیدواریم چنین باشد و عملکرد ترانزیت کشور همواره روند رو به رشد خود را طی کند.
  2. این دستاوردها به مردم، مدیران، کارکنان راه آهن، بخش حمل‌ و نقل و سازمان‌ های پشتیبان در طول سنوات طولانی گذشته تعلق دارد. امیدواریم مدیریت جدید نیز این مسیر را ادامه داده و در جهت ارتقا و بهبود آن اقدامات موثر و مفیدی داشته باشد.
  3.  ترانزیت از کشور یک امکان بالقوه متکی بر موقعیت ژئوپلتیک ایران می‌ باشد که علیرغم اقدامات فراوان گذشته به‌ دلایل متعدد داخلی شامل امکانات زیربنایی و روبنایی و عوامل خارجی همچون تحریم‌ های ظالمانه به‌شرایط استحقاقی خود نرسیده است.

این کارشناس عنوان کرد: امیدواریم مدیریت جدید با پشتکاری مضاعف و نگرشی عمیق و با اتکا به سرمایه بخش خصوصی که محور اصلی توسعه حمل‌ و نقل ریلی و از جمله ترانزیت ریلی در دو دهه اخیر بوده است در رفع کمبودها موفق عمل کرده و در رشد ترانزیت کشور قدم‌های مؤثر و جدی بردارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.