| کد خبر: 238136 |

◄ جابجایی ۷ میلیون نفر مسافر دریایی در بنادر کشور طی ۹ ماه

عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور از ابتدای سال جاری تاکنون معادل ۱۰۵ میلیون تن بوده که حاکی از رشد ۱۷ درصدی، نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ است.

تین نیوز

عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور از ابتدای سال جاری تاکنون معادل ۱۰۵ میلیون تن بوده که حاکی از رشد ۱۷ درصدی، نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، از ابتدای سال جاری تاکنون معادل ۱۰۵میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر بازرگانی و نفتی کشور بوده است که در قیاس با مدت مشابه سال ۹۹ به میزان ۹۰ میلیون تن، حکایت از رشد ۱۷ درصدی دارد.

در بخش عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر بازرگانی کشور شاهد عملیات ۶۸ میلیون تنی بوده‌ایم که نسبت به ۵۹ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر بازرگانی کشور طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در بخش کالاهای نفتی در بنادر بازرگانی کشور نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری صورت گرفته که نسبت به ۳۱ میلیون تن عملیات انجام شده در مدت مشابه سال ۹۹، ‌ حاکی از رشد ۱۹ درصدی است.

همچنین یک هزار و ۴۲۰TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر بازرگانی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده است که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته به میزان به یک هزار و ۲۹۹  TEU، رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

علاوه بر این صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر بازرگانی تابعه سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای سال جاری تاکنون معادل ۲۹ میلیون تن بوده که نسبت به ۲۶ میلیون تن صادرات انجام شده در مدت مشابه سال گذشته، حاکی از رشد ۱۲ درصدی است.

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در بنادر بازرگانی تابعه سازمان بنادر و دریانوردی نیز در مدت مذکور معادل ۴.۲۵ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۲.۹۷ میلیون تن، رشد ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

ترانشیپ کالاهایی غیرنفتی در بنادر بازرگانی تابعه سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون معادل ۲.۲۳ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ترانشیپ ۱.۶۴ میلیون تنی  از رشد ۳۶ درصدی حکایت دارد.

از دیگر موارد مهم، پذیرش تعداد ۶ هزار و ۷۲۷ فروند شناور ورودی بالای ۱۰۰۰ تن به بنادر بازرگانی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است که نسبت به ۵ هزار و ۹۵۰ فروند شناور پذیرش شده در مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است از ابتدای سال جاری تا کنون ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مسافر دریایی در بنادر کشور جابجا شده‌اند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.