| کد خبر: 237762 |

◄ اولویت های بنادر و دریانوردی از نگاه صفایی مدیرعامل این سازمان

جامعه بنادر و دریانوردی متشکل از نیروهای تخصصی و دانش محور هستند و اولویت ما تربیت و بروز رسانی دانش این جامعه گسترده و متنوع است.

تین نیوز

جامعه بنادر و دریانوردی متشکل از نیروهای تخصصی و دانش محور هستند و اولویت ما تربیت و بروز رسانی دانش این جامعه گسترده و متنوع است.

به گزارش تین نیوز،  علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار این شبکه خبری افزود: جامعه بندری و دریایی متشکل از بیش از 120 هزار نیروی متخصص اعم از دریانورد و نیروهای ستادی و متخصصین عملیاتی روی کشتی و بندر و در صنایع دریایی و همچنین جامعه ای بزرگتر شامل خانواده های فعالان این صنعت است.

وی افزود: جامعه بندری و دریایی و صنوف مرتبط با آن وظیفه خطیری برعهده دارد که تحقق آن نیازمند نیروهایی متخصص و با دانش روز است.

این مقام مسئول با تاکید بر این که دانش این جامعه باید مرتب به روز شده و مطابق با دستاوردهای جهانی و تخصصی آشنا باشد، عنوان کرد: فعالیت های دریایی از موضوعات حوزه بین الملل بوده و دارای اهمیت بالایی است.

وی گفت: حوزه دریایی تخصصی و فعالیت محور است و این ویژگی ایجاب می کند به آموزش و ارتقای دانش و توانمندی های نیروی انسانی شاغل در ناوگان، بنادر و سازمان توجه شود.

صفایی تاکید کرد: کار روی دریا و در بندر فعالیتی طاقت فرسا و خاص و دقیق است و لازمه چنین فعالیتی آرامش ذهنی و اطمینان از آینده است.

به گفته وی، به روز بودن دانش و آگاهی نیروهای متخصص موجب اطمینان از حضور و نقش آفرینی موثر آنان در آینده این صنعت خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: تلاش سازمان در این جهت خواهد بود تا با ارتباط منظم، منسجم و هدفمند با مراکز علمی داخلی و بین المللی و همچنین استفاده از تجارب متخصصان پیشکسوت، تعامل مناسبی در این حوزه ایجاد کند.

او خاطرنشان کرد: استفاده از دانش  و فناوری های نوین و به ویژه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، بستر مناسبی برای برقراری ارتباط بین فعالان و متخصصان جامعه بندری و دریایی و صنعت و تبادل دانش بین آنان خواهد بود و امیدوارم بتوانیم قدم های موثری در این ارتباط برداریم.

صفایی با تاکید بر اهمیت بنادر گفت: بنادر دروازه واردات و صادرات کالاها و محصولات تولیدکنندگان داخلی و نیز کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، بوده و هستند به همین دلیل بنادر برای انجام وظایف خود به نحو مطلوب، باید با تعاملات و ارتباطات بین المللی خود، این دروازه را باز نگهدارند.

وی عنوان کرد: در برنامه ارتقای توان تخصصی نیروی انسانی،  جانشین پروری و استفاده از تجربه پیشکسوتان اهمیت ویژه ای دارد که با قوت دنبال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این که دومین اولویت ما، رسیدگی و توجه به ناوگان حمل و نقل دریایی است، افزود: عمر متوسط کشتی های ما از حد معمول افزایش یافته و بهبود ناوگان اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: برای من اهمیت دارد که صاحبان کالا با اطمینان بتوانند به موقع کالاهای خود را حمل و به مقاصد خود برسانند. ناوگان ما باید امانت دار امینی برای انجام وظایفی که بر عهده دارد، باشد.

به گفته وی خواب سرمایه صاحبان کالاها و طولانی شدن مدت توقف کشتی ها و کالاها زیان دوجانبه ای است که به مردم و صاحبان کالا وارد می سازد و باید به حداقل برسد.

صفایی تاکید کرد: این کار فقط با تعامل مدبرانه با صاحبان و نمایندگان شرکت های ناوگان و بنادر و صاحبان کالا و نیز بروز رسانی شرایط و سیستم های و پشتیبان و نرم افزاری بنادر و به کارگیری درست تجهیزات و تخلیه و بارگیری سریع کالاها صورت می گیرد.

او افزود: اولویت سوم من در جایگاه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، توجه به توسعه دریانوردی و صنایع دریایی است. در حوزه دریانوردی تعداد 120 هزار دریانورد داریم که نقش بی بدیلی در تحقق اهداف ملی دارند. ارتقای جایگاه دریانوردان به عنوان نمایندگان کشور در اقصی نقاط دنیا مهم است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: توسعه صنعت دریانوردی و حضور فعال در بنادر مختلف دنیا فرصت بی نظیری برای اشتغال و اقتصاد کشور فراهم می کند.

صفایی تاکید کرد: صنعت و به ویژه صنایع دریایی نیز به عنوان پشتیبان  ناوگان در به روز و سرپا نگهداشتن ناوگان اهمیت خاصی دارد و هرچه می توانیم در جهت توسعه صنعت و رونق و ارتقای توانایی های آنان باید تلاش کنیم.

وی گفت: توسعه شهرهای ساحلی و توجه به زندگی مردم ساکن این شهرها از اهداف سازمان است ضمن این که توسعه شهرها و توجه به نقش ساحل نشینان در صنایع مرتبط با حمل و نقل دریایی نیز جایگاه خاصی دارد. یقینا صنایع دریایی در این شهرها می توانند اشتغال ایجاد کنند و این حق مردم است که در دریا حضور فعال تری داشته باشند.

صفایی خاطرنشان کرد:  ارتباط با رسانه ها و به ویژه رسانه های تخصصی برای ما مهم است و تلاش می کنیم تعامل خوبی با رسانه ها داشته باشیم.

وی گفت: رسانه های آزاد نقش ارزشمندی در سالم سازی محیط صنعت و جامعه تخصصی و توسعه گفتمان بین متخصصان و تصمیم سازان ایفا می کنند و رویکرد ما استفاده از توانایی ها و پتانسیل های رسانه ها به عنوان ناظران مردمی و توسعه اهداف جامعه تخصصی و متخصین است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.