| کد خبر: 231812 |

اقدامات ویژه سازمان بنادر برای تسریع در خروج کالاهای اساسی از بنادر

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی مهمترین اقدامات این سازمان در راستای ترخیص به موقع کالاهای اساسی از بنادر کشور را تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی مهمترین اقدامات این سازمان در راستای ترخیص به موقع کالاهای اساسی از بنادر کشور را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روانبخش بهزادیان با اشاره به مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار در خصوص مجوز ترخیص ۹۰ درصدی کالاهای اساسی با دریافت تعهد ارزی و بدون نیاز به دریافت برگه تسویه ارزی در بنادر، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی با حضور مستمر در جلسات ستاد تنظیم بازار و ارائه گزارش‌های لازم در جلسات به منظور تصویب موارد مورد نیاز جهت ترخیص و خروج هرچه سریع‌تر کالاهای اساسی از بنادر اقدام کرده است که در این رابطه می‌توان به مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار اشاره کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ترخیص کالاهایی همچون گندم، ذرت، جو، سویا و روغن به جز مشکلات ارزی، مشکلاتی در خصوص صدور مجوزها داشت که در مصوبه جدید حل شد، لذا مجوزهای لازم از دستگاه‌های مربوطه بدون طی مراحل اداری دریافت خواهد شد.

هماهنگی با دستگاه‌ها برای خروج کالاهای اساسی

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در مورد دیگر اقدامات این سازمان به منظور ترخیص به موقع کالاهای اساسی از بنادر کشور با توجه به مشکلات متعددی که در حوزه خروج این کالاها از بنادر وجود دارد، بیان کرد: اعلام وضعیت موجودی کالاهای اساسی به صورت روزانه به مبادی ذیربط و سازمان‌های مرتبط نظیر گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و...یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که در دستور کار قرار گرفته است.

بهزادیان افزود: مکاتبه و هماهنگی با صاحبان کالاهای اساسی در خصوص تسریع در خروج کالاها و نیز هماهنگی و برگزاری جلسات با سازمان‌های مرتبط در امر ترخیص کالاهای اساسی از جمله گمرک، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان حفظ نباتات و سازمان ملی استاندارد ایران به منظور تسریع در انجام رویه‌های کاری مرتبط با خروج این کالاها از بنادر از دیگر اقدامات مهمی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

تأمین به موقع کامیون و واگن مورد نیاز حمل کالاهای اساسی

وی با اشاره هماهنگی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص تامین به موقع کامیون و واگن مورد نیاز حمل کالاهای اساسی از بنادر، خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت نگهداری کالاهای اساسی در بنادر با استفاده از منابع داخلی و سرمایه گذاری بخش خصوصی که در حال حاضر این ظرفیت به  ۶ میلیون تن ارتقا یافته، از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی افزود: استفاده از ظرفیت حمل یکسره در بنادر به منظور حمل مستقیم کالا از کشتی به داخل کشور و بدون نیاز به انبار کالا در بنادر و نیز افزایش تعداد باسکول‌های متصل به شبکه رایانه‌ای گمرک در بنادر جهت تسریع در توزین کامیون‌های حامل کالاهای اساسی دیگر اقدامات مهمی است که در راستای ترخیص به موقع کالاهای اساسی از بنادر کشور در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.