| کد خبر: 228113 |

سه فروند کشتی اقیانوس‌پیما همزمان در بندرشهید باهنر پهلوگرفتند

مدیراداره بنادر ودریانوردی شهید باهنر وشرق هرمزگان گفت: برای نخستین بار در ۱۲ سال گذشته سه فروند کشتی بالای ۴۰ هزارتن با هدف فعالیت‌های صادراتی در بندرشهید باهنر پهلوگیری کردند.

تین نیوز

مدیراداره بنادر ودریانوردی شهید باهنر وشرق هرمزگان گفت: برای نخستین بار در ۱۲ سال گذشته سه فروند کشتی بالای ۴۰ هزارتن با هدف فعالیت‌های صادراتی در بندرشهید باهنر پهلوگیری کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا محمدحسینی تختی روز شنبه به رسانه ها اعلام کرد: با شروع عملیات بارگیری همزمان  این سه کشتی اقیانوس پیما با طول بیش از ۲۰۰ متر، بندر شهید باهنر در آخرین روزهای سال ۹۹ به قلب تپنده صادرات انواع کالاها از جمله آهن آلات، محصولات ساختمانی، مواد غذایی و مواد معدنی تبدیل و نوید بخش افقی روشن در فعالیت صادراتی این بندر در سال جدید خواهد بود.

وی ادامه داد: این در حالی است که فعالیت دیگر شناورها از جمله شناورهای سنتی حامل میوه و تره بار صادراتی، لندین‌کرافت‌های حامل کانتینر یخچالی و تانکرهای نفتی حامل فرآورده‌های نفتی صادراتی در این بندر نیز استمرار دارد.

مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ابرازداشت: برنامه‌ریزی هوشمندانه در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کمتر استفاده شده بندر شهید باهنر با بارگیری و خروج موفقیت‌آمیز یک فروند کشتی حامل کالای صادراتی با آبخور ۱۱.۲۰ متر برای نخستین بار در عرصه تجارت دریا برد برگ جدیدی در سابقه بیش از ۵۰ ساله بندر شهید باهنر رقم زد.

محمدحسینی با بیان اینکه محاسبات دقیق عملیاتی و فنی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در دستیابی به نرم‌های بالای عملیاتی بارگیری ۴۰هزارتن کالای صادراتی را در کمتر از ۸ روز رقم زده است، ابرازداشت: با وجود تحریم‌های ظالمانه استکبارجهانی نه تنها فعالیت این بندرمحدود نشده، بلکه با تلاش سربازان جبهه اقتصادی و در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی فصل جدیدی از ارایه خدمات بندری و دریایی درعرصه اقتصاد دریابرد به فعالان اقتصاد کشور در بنادر این استان هستیم.

وی، بندر شهید باهنر یک بندر را بندری چندمنظوره با ۱۲ پست اسکله و همچنین ظرفیت سالیانه ۲.۷ میلیون تن کالا، قابلیت ارایه خدمات بندری و دریایی به انواع شناورهای جنرال کارگو، مسافری، نفتی، شناورهای سنتی، فله‌بر وغیره را با آبخور ۱۱.۵ متر دانست و افزود: با مطالعات راهبردی و بازاریابی و توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندری، خوشبختانه مشتریان جدید جذب و با اطمینان از ارائه خدمات مطلوب مبادلات‌ تجاری خود را از طریق این بندر به بازارهای هدف صادر می‌کنند.

بندر شهید باهنر از بنادر چند منظوره قدیمی استان هرمزگان و سومین بندر ترانزیتی کشور است که پس از بندرهای شهید رجایی و امام خمینی(ره)، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور دارد.

بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک در زیرمجموعه اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان قرار دارند که عمده فعالیت‌های تجاری از طریق بنادر شهید باهنر، تیاب و جاسک صورت می‌گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.