| کد خبر: 200923 |

◄ در هیچ‌یک از بخش‌های حمل‌ونقل در جهان حرفی برای گفتن نداریم

کمیته حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران چندی است که برای حل مشکلات حمل و نقل کار خود را شروع کرده اند. این کمیته دنباله کمسیون حمل و نقل که در دوره های پیش در اتاق بازرگانی بوده، می‌باشد. این کمیته از مدیران شرکت های فعال در صنعت حمل و نقل و مدیران دولتی در صنعت حمل و نقل تشکیل شده است و قرار است به زودی دو عامل دیکر نیز به این کمیته اضافه شوند.

تین نیوز

کمیته حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران چندی است که برای حل مشکلات صنعت حمل و نقل کار خود را شروع کرده است. این کمیته زیرمجموعه کمسیون حمل و نقل است که در دوره های پیش در اتاق بازرگانی وجود داشته استاین کمیته از مدیران شرکت های فعال در صنعت حمل و نقل و مدیران دولتی در صنعت حمل و نقل تشکیل شده است و قرار است به زودی دو گروه دیگر نیز به آن اضافه شوند. 

فرهاد فزونی مشاور حوزه حمل‌و‌نقل بین‌المللی اتاق تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص این کمیته گفت: ما بیشتر با توجه به مشکلاتی که در صنعت حمل و نقل داشتیم و با آن مواجه بودیم، این کمیته را راه اندازی کردیم. اعضای این کمیته برخی مدیران شرکت های فعال در صنعت حمل و نقل و مدیران دولتی فعال در صنعت حمل و نقل هستند.

وی افزود: سعی ما بر این است که دو گروه دیگر نیز به این کمیته اضافه شوند؛ اول  اساتید دانشگاه که در این صنعت تدریس می کنند و کار می کنند و دوم رسانه‌ها.

فزودنی درباره مشکلات اصلی صنعت حمل نقل گفت: به مشکلات کنونی می‌توان دو نوع نگاه داشت. یکی رفع مشکلات روزمره است و یکی رفع بنیادی مشکلات است. علاقه ما بیشتر این است که به مسائل کلی و همه گیر کشور در صنعت حمل و نقل بپردازیم.

فزونی با بیان اینکه ما در هیچ یک از بخش‌های صنعت حمل و نقل در جهان حرفی برای گفتن نداریم گفت: ما در هیچ کدام یک از حوزه‌های حمل و نقل چه (جاده‌ای، دریایی، ریلی، هوایی)  برای هیچ کشوری رقیب محسوب نمی‌شویم و نمی توانیم عرض اندام کنیم. هر زمان هم اقدامی صورت گرفته است در حد حل کردن مسائل کوچک و سطحی بوده است و هیچ گاه نگاه بلند و آینده نگر نداشته‌ایم.

مشاور حوزه حمل‌و‌نقل بین‌المللی اتاق تهران گفت: در ایران دیدگاه‌های خوبی نیز برای حل مشکلات وجود دارد اما سازمان‌ها و تشکیلات به صورت جزیره‌ای عمل کردند و تنها بخش خودشان را دیده‌اند و دیدگاه‌های خود را در دسترس دیگران قرار نداده‌اند؛ برای مثال در دانشگاه شریف تحقیقات خوبی انجام شده است  اما این دیدگاه و تحقیقات پخش نشده و به همین دلیل است که از این دوستان دعوت کرده ایم که حداقل مدیران فعال صنعت حمل و نقل که در این جلسات حضور پیدا می کنند این نظریات را بشنوند و بهره ببرند.

فزونی با بیان اینکه حمل و نقل با ساخت جاده، ریل و فرودگاه فرق دارد گفت: حمل و نقل ربطی به ساختن جاده، فرودگاه، و ریل ندارد. حمل و نقل یک هنر دیگر است و یک کار دیگر است. ما باید سعی کنیم علم را وارد صنعت حمل و نقل کنیم . این که محموله‌ای توسط کامیون حمل شود و تخلیه شود، صنعت حمل و نقل نیست. متاسفانه در حال حاضر در این مملکت حمل و نقل بی‌سرپرست است. هیچ سازمانی مسئولیت حمل و نقل را در کشور ندارد.

وی افزود: می گویند حمل و نقل 7 درصد تولید ناخالض ملی را تشکیل می دهد ولی مشخص نیست متولی این صنعت بخش خصوصی است یا بخش دولتی.  

 وی برای حل مشکلات گفت: باید  برای حل مشکلات راهکار اجرایی و عملی پیدا کنیم که امکان‌پذیر باشد. این که بگوییم دولت مالیات نگیرد،مالیات بر ارزش افزوده نگیرد، دولت بیمه تامین اجتماعی نگیرد و وام بدون بهره بدهد که بتوانیم کار کنیم، قابل قبول نیست.

وی افزود: ابتدا باید به دنبال این باشیم که حمل و نقل را از وزارت راه و شهرسازی خارج کنیم. اگر حمل و نقل 7 درصد تولید ناخالص ملی را تشکبل می دهد جا دارد مجلس یا دولت برای حمل و نقل یک متولی تعریف کنند. آن وقت می توانیم پیشنهاد ها، صحبت هایمان را با متولی این امر در میان بگذاریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    بجاش تو عمليات نمايشي ؛ نمايشگاهي و شو آف مقام اوليم اين به اون در