| کد خبر: 214046 |

◄ منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام شرایط مناسبی برای کاهش اثرات تحریم دارد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد عنوان کرد: منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی شرایط بسیار خوب و مناسبی برای کاهش اثرات تحریم دارد.

تین نیوز

دبیر شورای عالی مناطق آزاد عنوان کرد: منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی شرایط بسیار خوب و مناسبی برای کاهش اثرات تحریم دارد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مرتضی بانک، در مراسم تبادل تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی یکی از مناطق اقتصادی بسیار مهم کشور خواهد شد، گفت: این منطقه در پایتخت تشکیل شده و از سوی دیگر در یکی از مهمترین پایگاه‌های لجستیکی کشور این منطقه به وجود آمده است و خوشبختانه با اقدامات مؤثری که اخیراً انجام شاهد استقرار و فعال شدن گمرک در این منطقه هستیم.

او در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در این منطقه عمدتاً فعالیت لجستیکی و صنعتی محور کار است و در بخش تجارت خرد هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد و این ویژگی، شرایط مناسب تری را برای رسیدن به اهداف بلند این منطقه فراهم می‌کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی شرایط بسیار خوب و مناسبی برای کاهش اثرات تحریم دارد.

او بیان داشت: وزارت راه و شهرسازی از دستگاه‌های مهم و استراتژیک کشور است  و در حوزه لجستیک نیز موقعیت کشور ایران موقعیت ویژه و استثنایی است که خوشبختانه برنامه های خوبی را برای ایفا نقش ترانزیت و استفاده از ظرفیت لجستیک در وزارت راه و شهرسازی فراهم شده است و مرحله به مرحله اجرا می‌شود.

بانک با بیان اینکه تسهیلاتی که مناطق آزاد از جمله معافیت‌های مالیاتی و معافیت‌های گمرکی دارند، در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اجرا می‌شود، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در کنار شهر تهران مطلوب است و در این سرمایه‌گذاری امکان ویژه‌ وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.