| کد خبر: 213883 |

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی استان قزوین

◄ نیروگاه شهید قزوین برق ۴۰۰ کیلووات تولید کرده

قزوین| مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی استان قزوین گفت: نیروگاه شهید قزوین برق ۴۰۰ کیلووات تولید کرده و آن را به شرکت‌های توزیع در کشور تحویل می‌ دهد.

تین نیوز

 قزوین- لیلا بیگدلی| مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی استان قزوین گفت: نیروگاه شهید قزوین برق ۴۰۰ کیلووات تولید کرده و آن را به شرکت‌های توزیع در کشور تحویل می‌ دهد.

به گزارش تین نیوز علی فرهود در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت هفته صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب و برق برگزار شده بود، افزود: استان قزوین به لحاظ داشتن سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی به برق پایدار و ولتاژ ثابت نیاز دارد تا دستگاه‌ها در شرایط ایمن قرار گیرند.

فرهود بیان داشت: نیروگاه شهید رجایی هم اکنون ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت تولید برق دارد و می‌تواند این رقم را به ۱۳ میلیارد کیلووات ساعت برساند که باید در این رابطه حمایت دولت نیز همراه شود.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی استان قزوین به مصرف سوخت این نیروگاه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۸۷ درصد سوخت نیروگاه گاز طبیعی بود و از نظر اقتصادی نیز برای شرکت مصرف گاز به صرفه است.

فرهود اضافه کرد: تعیین سوخت با نیروگاه شهید رجایی نیست و بر اساس دیسپاچینگ برق و گاز کشور مشخص می‌شود که معمولا در ایام سرد سال تصمیمات جدیدی اتخاذ می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مصرف بهینه برق،  گفت: صرفه‌جویی بیشتر در مصرف انرژی به خصوص برق باعث کاهش هزینه‌های صنایع شده و به اشتغال بیشتر کارگران منجر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به طور حتم اگر صنایع به خاطر کمبود برق یا افزایش هزینه آن فعالیت مطلوبی نداشته باشند، کارگران بیشتری بیکار خواهند شد بنابراین در سال جهش تولید باید مصارف را برای حمایت از کارگران کاهش داد.

وی با بیان اینکه به کارگیری و جذب تعداد بیشتری از کارگران در صنایع به یک اقدام بزرگ در کشور منجر می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در سال جاری همراهی لازم را با سیاست‌های وزارت نیرو در مصرف بهینه داشته باشیم و با کاهش میزان مصرف به اهداف مورد نظر دست یابیم.

فرهود تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا باعث شده تا واحدهای تولیدی تحت تأثیرات منفی قرار گیرند و بر اساس بودجه تعیین شده نتوانند گام بردارند و تنها مصرف بهینه است که می‌تواند تمامی این خلاها را برطرف کند.

وی گفت:۴۵ درصد برق استان در بخش صنعت مصرف می‌شود و جا دارد واحدهای تولیدی به مصرف بهینه برق تا پایان تابستان توجه ویژه داشته باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.