بازدید سایت : ۲۸۳۴۰
| کد خبر ۳۰۲۰۷۰
کپی شد
وزیر راه:

نیاز صنعت ریلی مسافری به ۵۰۰ لوکوموتیو و ۹۰۰ واگن/راهکار حضور بخش خصوصی است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در توسعه بخش مسافری ریلی کم و کاستی های زیادی وجود دارد، گفت تا رسیدن به ۵۰۰ دستگاه لوکوموتیو و ۹۰۰ واگن مسافری فاصله زیادی داریم و در این راستا نیازمند حضور بخش خصوصی هستیم.

نیاز صنعت ریلی مسافری به ۵۰۰ لوکوموتیو و ۹۰۰ واگن/راهکار حضور بخش خصوصی است
تین نیوز |

وزیر راه و شهرسازی گفت: حضور بخش خصوصی می تواند توسعه پایدار اقتصادی را به دنبال داشته باشد و در این راه باید از دخالت های بیجا در مسیر فعالیت بخش خصوصی پرهیز شود.

به گزارش تین نیوز، فرزانه صادق روز یکشنبه در مراسم سرمایه گذاری در ناوگان ریلی مسافری اظهار داشت: یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی کشورها، میزان ریل و صنعت ریلی آن و همچنین ریل پایه شدن شهرسازی آنها است.

وی گفت: توسعه ریلی، ترانزیت پایدار و رفت و آمدهای پایدار را رقم می زند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در جلسات کمیسیون های مشترک اقتصادی با کشورهای همسایه یکی از مهمترین مواردی که پیگیری می شود توسعه حمل و نقل ریلی است و همه تلاش ما این است که زنجیره ریلی به طور مستمر ادامه یابد. در این راه علاوه بر گلوگاه های داخلی، مشکلاتی در مرزها نیز وجود دارد.

این عضو کابینه دولت چهاردهم تاکید کرد: به طور قطع ارتقای نسبت "میزان حمل کالا به ظرفیت" می تواند توسعه یافتگی بیشتری را برای کشورمان به دنبال داشته باشد. مزیت بزرگ ایران این است که از نظر سهولت، ایمنی و ارزان بودن مسیر موقعیت ویژه ای در بین کشورهای منطقه دارد.

صادق با بیان اینکه در توسعه بخش مسافری ریلی کم و کاستی های زیادی وجود دارد، گفت تا رسیدن به ۵۰۰ دستگاه لوکوموتیو و ۹۰۰ واگن مسافری فاصله زیادی داریم و در این راستا نیازمند حضور بخش خصوصی هستیم. وی تصریح کرد: در این راستا از دخالت های بیجا در مسیر فعالیت بخش خصوصی باید پرهیز شود.

صادق با بیان اینکه راه اندازی سامانه "سپهتن" به پایش مصرف سوخت بسیار کمک خواهد کرد، تاکید کرد: مهمتر از آن، توجه ویژه به صنعت ریلی است که کاهش مستمر مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی همچنین بر لزوم خدمات رسانی به همه اقشار مردم به بهترین نحو تاکید کرد و اظهار داشت: ضرب العجلی تعیین کرده ایم که تا پایان شهریور ماه ایستگاه های قطار و واگن های ما باید خدمات را به بهترین نحو معلولان ارائه کنند.

وی بیان داشت: اگر امروز دستمان به سمت بخش خصوصی دراز است، نه فقط به دلیل کمبود منابع مالی و اعتبارات، بلکه به دلیل توسعه پایداری است که با حضور بخش خصوصی میسر می شود و در این راه هر چقدر تولی گری دولتی کمتر شود، خدماتی که به مردم می توان ارائه داد بهتر و پایدارتر خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.