| کد خبر: 232688 |

اعلام وصول درخواست تفسیر قانون تامین قیر رایگان

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار دلخوش در مورد ضرورت تعیین تکلیف سریع تر استفساریه تامین قیر رایگان از اعلام وصول این استفساریه در نشست امروز مجلس خبر داد.

تین نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار دلخوش در مورد ضرورت تعیین تکلیف سریع تر استفساریه تامین قیر رایگان از اعلام وصول این استفساریه در نشست امروز مجلس خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه‌ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (یکشنبه، 6 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی، گفت: علیرغم اینکه مجلس در بودجه موضوع قیر را تصویب کرد اما پس از گذشت 4 ماه هنوز بند "ز" تبصره یک قانون بودجه اجرایی نشده است.

وی خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: شما دستور دادید و جلساتی در این ارتباط با وزیر نفت و معاونان ایشان برگزار شد و مطرح کردند که براساس بندهای یک و دو قانون بودجه باید مازاد نفت را بدهیم و به شش ماه بعد یعنی نیمه دوم سال موکول می شود. بنابراین برای حل مشکل ما استفساریه ای را تدوین کردیم.

بیشتر بخوانید:

عرضه قیر رایگان به هدف اصابت نمی‌کند

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: 2 هفته آینده زمان سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه است انتظار داریم این استفساریه سریع تر در دستورکار مجلس قرار گیرد، فصل سرما در راه است و جای تعجب است که چرا هیات رئیسه در اعلام وصول و تکلیف این استفساریه کوتاهی می کند.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار این نماینده، گفت: اصل موضوع حرف درست و به جایی است و اگر تامین قیر به نیمه دوم سال موکول شود نه تنها جاده های روستایی بلکه حتی جاده های شهری نیز آسفالت نمی شوند البته این اخطار به ما وارد نیست شما استفساریه دادید و باید اعلام وصول شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: استفساریه باید اعلام وصول و سپس به کمیسیون ارائه و سپس پیشنهاد کمیسیون در صحن رسیدگی شود؛ به طور حتم استفساریه را امروز اعلام وصول و به کمیسیون مربوطه ارجاع و از کمیسیون خواهیم خواست در اسرع وقت نظر خود در مورد آن را بدهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.