| کد خبر: 264683 |

اختصاص ۲۵ درصد از سهم شهرداری ها از فروش حامل های انرژی به ناوگان حمل ونقل شهری

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳، مقرر شده ۲۵ درصد عوارض شهرداری ها و دهیاری ها از فروش حامل های انرژی برای تأمین و نوسازی ناوگان حمل ونقل شهری و ماشین آلات دهیاری های سراسر کشور با اولویت مناطق محروم هزینه شود.

تین نیوز

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳، مقرر شده ۲۵ درصد عوارض شهرداری ها و دهیاری ها از فروش حامل های انرژی برای تأمین و نوسازی ناوگان حمل ونقل شهری و ماشین آلات دهیاری های سراسر کشور با اولویت مناطق محروم هزینه شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مشتمل بر هفت فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی های سرمایه ای، سقف واگذاری دارایی های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه ها و مفروضات پیش بینی منابع و مصارف بودجه، روز گذشته تقدیم مجلس شد.

در بخشی از لایحه پیشنهاد شده عوارض شهرداری ها و دهیاری ها از فروش حامل های انرژی موضوع بند «الف» ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده و پرداختی های مصارف این تبصره پس از وصول ظرف یک ماه توسط سازمان امور مالیاتی به حساب تمرکز وجود وزارت کشور واریز شود تا پس از توزیع میان استان ها وفق قانون با تصویب شورای برنامه ریزی استان ۲۵ درصد از آن توسط شهرداری ها و دهیاری ها صرفا بابت تأمین و نوسازی ناوگان حمل ونقل شهری و ماشین آلات دهیاری های سراسر کشور با اولویت مناطق محروم هزینه شود.

گفتنی است؛ در مجموع منابع هدفمند سازی یارانه ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟