| کد خبر: 204180 |

پیشرفت ۸۸ درصدی باند دوم فرودگاه کرمان

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان توضیحاتی درباره اجرای طرح های توسعه ای و نیز باند دوم فرودگاه این استان ارایه کرد و از پیشرفت ۸۸ درصدی ساخت باند جدید فرودگاه کرمان خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان توضیحاتی درباره اجرای طرح های توسعه ای و نیز باند دوم فرودگاه این استان ارایه کرد و از پیشرفت ۸۸ درصدی ساخت باند جدید فرودگاه کرمان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی قاسم زاده مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان با بیان این که احداث باند جدید فرودگاه کرمان ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با توجه به این که در فصل سرما و بارندگی قرار داریم، روند اجرای پروژه کند شده است. تکمیل این پروژه تا حد زیادی به شرایط آب و هوایی بستگی دارد زیرا در شرایط بارندگی نمی توانیم آسفالت را پخش کنیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به این که طول باند دوم فرودگاه ۳ هزار و ۴۰ متر و عرض آن ۶۰ متر است، تصریح کرد: با راه اندازی این باند قابلیت و ظرفیت فرودگاه به شکل قابل توجهی افزایش می یابد و  کار تعمیر و بهسازی باند فعلی نیز تسریع می شود. هواپیماهای پهن پیکر  قابلیت نشست و برخاست در این باند را دارند.

او با اشاره به این که طرح توسعه و بهسازی ترمینال داخلی فرودگاه کرمان نیز در حال انجام است، گفت: بخش توسعه ای این طرح بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش بهسازی هم حدودا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. با برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شود تا پایان تیرماه سال آینده کار توسعه و بهسازی ترمینال داخلی فرودگاه کرمان انجام شده و به بهره برداری برسد.

او با بیان این که هزینه اجرای این طرح ۳۲ میلیارد تومان برآورده شده؛ افزود: تاکنون حدود نصف این میزان هزینه شده است.

قاسم زاده درباره طرح های محوطه سازی فرودگاه کرمان نیز گفت: مطالعات بحث محوطه سازی فرودگاه کرمان انجام و تایید شده است و در حال برگزاری مناقصه هستیم. علاوه بر این مطالعات بهسازی و توسعه عوامل پروازی فرودگاه های بم و سیرجان رو به پایان است و بعد از اتمام کامل مطالعات، عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

او در پاسخ به این که فرودگاه کرمان در زمینه هوانوردی عمومی چه اقدام هایی انجام داده است، نیز گفت: فرودگاه کرمان در بخش هوانوردی عمومی جزو فرودگاه های پیشرو محسوب می شود.  اکنون سه مرکز آموزش خلبانی در کرمان مشغول فعالیت است. همچنین استفاده از هواپیماهای کوچک و با ظرفیت ۲۴ نفر به منظور جا به جایی مسافر در دست پیگیری است.

او ادامه داد: در این خصوص اداره کل فرودگاه کرمان اعلام آمادگی کرده است و با کمک شرکت هایی که کار آموزش خلبانی را انجام می دهند در حال برنامه ریزی هستیم تا تعداد ناوگان مسافری هواپیماهای کوچک افزایش یابد. علی رغم وجود مشکلات ناشی از تحریم ها، بزودی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه هوانوردی عمومی در استان کرمان خواهیم بود.

او ادامه داد: فرودگاه کرمان در روز حدود ۳۵ پرواز برنامه ای دارد که پروازهای فوق العاده نیز به آن ها اضافه می شود. علاوه بر این حدود ۱۰۰سورتی پرواز آموزشی در فرودگاه کرمان انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.